#520 Engel des Doods
Wanneer hij aanklopt bij nummer 13, hoort hij zachte muziek. Zoals altijd heeft hij zich goed voorbereid: haar dossier nauwgezet gelezen en haar social media posts bekeken. Alles gecheckt en dubbel gecheckt.
In zijn boek verdient iedereen dezelfde behandeling, hij neemt alle tijd. Dit tot ongenoegen van zijn bazen, die juist productie willen draaien. Hij maakt lange diensten, vaak ook ‘s nachts en in het weekend, maar zijn baan geeft hem voldoening en het contact met collega’s is prettig te noemen.
Hij hoort haar voetstappen naderen en de deur zwaait open.
‘Goedemorgen mevrouw, u had mij geroepen?’
In de Facebookgroep…
In de Facebookgroep Ultrakorte Verhalen schrijven we ook mee met de wekelijkse schrijfopdrachten. Dit is mijn 99woorden inzending.
Elf, hier hoort dit verhaal…
Elf, hier hoort dit verhaal niet thuis. Het heeft ook niets vandoen met de opdracht van deze week. Als je kijkt waar jouw verhaal nu staat is er net boven een rubriek waar er al 474 UK's staan, daar kan je dat van jou ook kwijt, maar de UK's zijn in principe enkel via FB in te dienen.
dag Elf Als je het verhaal…
dag Elf
Als je het verhaal wat verder had uitgewerkt, zou het hier perfect in kunnen passen. Dan had je naar een spanning kunnen toewerken, emotie kunnen steken in je hoofdpersonage.
Johanna
ik zal het omwerken naar een…
ik zal het omwerken naar een kort verhaal.
super, absoluut doen!
super, absoluut doen!