Gi

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#519 Het werkt

13 augustus 2024 - 15:09

Als de coördinatrice op vakantie is, krijg je dit. De coach zet haar wekelijkse opdracht op een foute plek. Eén slimmerd heeft die plek ontdekt en stuurt al haar verhaal in zonder dat de andere forumleden weten waar ze het vandaan haalt. Maar dat laat ik niet zomaar gebeuren. Ik speur de site af en vind al snel waar ik zijn moet. Nu eerst dit stukje al posten om te tonen dat ik het gevonden heb en later de tekst aanvullen om aan mijn driehonderd woorden te raken, al hoeft dat niet eens want de driehonderd is een maximum, dus minder mag ook. Enfin, misschien tot straks, met nog wat woorden die werken...

(vv)...

Als vervolg zou ik willen beginnen met te zeggen dat het tijd wordt om een serieuze update door te voeren op het forum. Op een aantal vragen die ik al eerder stelde, is enerzijds meteen en anderzijds nooit ingegaan. Heeft het te maken met het feit dat alles hier gratis en voor niks is? Er is aangegeven dat wij ons mogen verzetten, dus gaan we dat doen.

Een nieuw lid vroeg ooit of ze mocht reageren op oudere opdrachten. Ik stelde voor om daarvoor een nieuwe rubriek te creëren en dat werd gedaan. De vorm van die rubriek zit echter niet goed in elkaar. Een nieuwe tekst gaat helemaal achteraan staan i.p.v. vooraan en men kan er niet op de gebruikelijke manier op reageren. Zo wordt het iets onoverzichtelijks. Idem dito met de 'onderlinge communicatie' die op dezelfde manier is geconstrueerd. Communiceren met de redactie is ook niet evident, en een rubriek ‘communicatie met de redactie’ zou zonder twijfel toegejuicht worden.

Amper dertig woorden blijven over, die wil ik graag besteden aan het feit dat ik zeer tevreden ben hier mijn schrijfsels kwijt te kunnen.

Lid sinds

5 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 augustus 2024 - 1:01

Nou Gi, je hebt je hart kunnen luchten. Hopelijk ben je je ei een beetje kwijt.

dat laat ik niet zo maar gebeuren ---> zomaar

Op een aantal vragen die ik al eerder stelde is enerzijds meteen en anderzijds nooit ingegaan.  --> komma tussen stelde en is.

Deze coach geeft aan dat wij mogen foeteren, dus gaan we dat doen. ---> foeteren is niet hetzelfde als rebelleren.

de onderlinge communicatie rubriek  ---> volgens mij moet het communicatierubriek zijn. Of: de rubriek onderlinge communicatie.

Communiceren met de redactie is ook niet evident, en een rubriek ‘communicatie met de redactie’ zou zonder twijfel toegejuicht worden. ---> hier ben ik het niet met je eens. Je kunt de redactie altijd mailen. Met een speciale rubriek zou het weer een oeverloos discussieonderdeel worden.

Amper dertig woorden blijven over, die ik graag wil besteden aan... ---> de komma mag hier weg. Of je moet schrijven: Amper dertig woorden blijven over, die wil ik graag besteden aan ...

Gi

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 augustus 2024 - 11:47

@Rob: de muurtjes op dit forum zijn legio, inderdaad. 
@Fief: onnauwkeurigheden aangepast. De redactie heeft steeds keurig geantwoord op mijn mails, maar niet de aangereikte suggesties ter harte genomen, dus blijf ik met dat ei zitten. 
@Sandra: niets mis met mijn blijdschap over dit forum en veel appreciatie voor de reacties van forumleden. De grootste muur in de communicatie is die van het misverstand, meestal een gevolg van het chronisch gebrek aan luistervaardigheid.

Lid sinds

2 maanden 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
14 augustus 2024 - 17:07

Ook ik heb de opdracht gisteren van de homepage gehaald. Stond vandaag op de goede plek. Ben nog niet zo lang lid maar ben blij met deze mogelijkheid om wekelijks een schrijfopdracht te doen.

Ik waardeer de feedback van andere forumleden en de moeite die de schrijfcoach om ons van feedback te voorzien.

Ik probeer zoveel mogelijk alle inzendingen te lezen, hoewel ik niet overal iets bij schrijf. 

Verder vind ik persoonlijk dat we het aantal regels niet te ingewikkeld moeten maken en tot een werkbaar minimum moeten beperken.

Lid sinds

3 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 augustus 2024 - 23:24

Een pamflet in een opdracht, is als een krokodil in een zwembad, en de badmeester maar gebaren dat de Speedo-dragende sukkels hun voeten moeten spoelen voor de wildernis te betreden.

 

Gi

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 augustus 2024 - 15:15

Ik hoor net van Maaike dat ze op vakantie was en er iets fout liep met het plaatsen. Ik dacht verkeerdelijk dat jij het 'plaatsen' in haar plaats had gedaan. Sorry.