1 jaar 3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

#517 Bedleed

7 augustus 2024 - 0:44

Ik droom. Denk ik toch. Maar is niet zo. Mijn droom is levensecht helaas. Zwevend door ruimte op een matras. Het prikt, het kriebelt, het jeukt vleselijk. Vastgebonden lig ik op een bed van doodsangst. Worstelend probeer ik me te bevrijden van de ketens. Maar ze laten mij niet gaan en houden armen benen vast. Wat en wie heeft mij gebracht naar dit vreselijke lot van vaagheid? Niemand  heeft me iets verteld, gewaarschuwd, over deze bizarre situatie waarin ik verkeer.

Ik besluit om het maar gewoon te accepteren, te doen of het niet bestaat. Echter zo blijk ik helaas niet getrouwd te zijn, want mijn hoofd sputtert stevig tegen. Hij slaat eerst van binnenuit tegen mijn slaap en bokst vervolgens tegen mijn ogen en oren. Klaarwakker ben ik ineens en besef onmiddellijk dat het geen droom is die mij achtervolgt maar werkelijkheid. En wel een van een ongelofelijke bitterheid, die me fysiek en mentaal gevangen houdt en me hevig treitert. Dit gaat mijn bevattelijkheid te boven en ik schreeuw het uit, voel me opgejaagd, niet begrepen en niet gehoord.

Alle communicatiemiddelen zet ik in en laat een postduif ontsnappen, al zuigend uit mijn duim, waar ik met mijn mond net bij kan. Maar ook de postduif weet zich met deze ruimte geen blijf en vliegt zich stuk op isolatie die zijn vrijheid belemmert. Hij landt op het bed waarop ik nog steeds vastgeketend lig en fluistert zachtjes woorden in mijn oor van liefde en geluk. Volgens zijn zeggen is gedeelde isolatie halve isolatie en knipt met zijn puntige snavel de ketens door die het verhaal eenzijdig tegenhouden. De bevrijding is groot en ik gooi meteen alle ramen open, maar kan niet kiezen uit welk raam ik mijn toekomst tegemoet ga springen.

1 jaar 3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
8 augustus 2024 - 7:15

'Niet beschikbaar' ... blijft in deze een rare term. Bij deze beschikbaar gesteld met deze reactie. Hopelijk begint het de lezer nu niet te dezen ... eh ... dazen.

1 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
8 augustus 2024 - 10:47

Dag Rob. Je hebt je verhaal ingestuurd nadat er al een nieuwe opdracht is geplaatst. Dan is de goede gewoont dat we er niet meer op reageren, anders verdwijnen de nieuwe verhalen naar onderen. Dan is het gewoon jammer maar helaas. Als je dus zorgt dat je verhaal op tijd binnen is, wordt erop gereageerd (of niet, want er is geen verplichting). Nu ik dit schrijf kom je weer bovenaan de lijst terug, da's niet handig (weet ik ook), maar het is denk ik handig om snel de mores te leren op het forum, voor ons aller plezier :) Dus: na dinsdag liever niet meer reageren op een verhaal van vorige week, ook niet als het je eigen verhaal is en er evt. nog reacties komen. Dank!

1 jaar 3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
8 augustus 2024 - 14:59

Ik snap het. Hopelijk heb je het verhaal wel kunnen lezen. Heb er erg mijn best voor gedaan. En gezien omstandigheden kon ik het niet eerder schrijven. I count my blessings en de eventuele lezers de woorden in de zinnen. Weer eens wat anders dan zinnen in woorden. En ik zal nooit meer na de datum een verhaal schrijven.