Lid sinds

1 maand 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

#517 Isolatie

2 augustus 2024 - 20:46

Het zweet parelt op mijn voorhoofd, mijn handen op het stuur. Ik kijk in de spiegel dat op het voorruit geplakt zit van de auto en zie een paar  onzekere ogen mij aankijken. Adem in en adem diep uit. Ik kijk nog een keer in de spiegel en check of mijn haar goed zit, de boord van mijn nieuwe overhemd goed zit. Ik heb een afspraak met een opdrachtgever en sta iets van het pand verwijderd op een parkeerplaats. Veel te vroeg, ik zorg altijd dat ik op tijd ben zodat ik tot rust kan komen om het gesprek aan te gaan. Als er maar gaan vragen gesteld gaan worden waar ik geen antwoord op kan geven, of mij vragen wat het gaat kosten. Deze vragen spoken iedere keer door mijn hoofd voordat ik naar binnen ga. Op de zaak wordt er verwacht dat ik met een opdracht terug keer. Nog een keer flink inademen, even vasthouden en uitblazen, ik schraap mijn keel en start de auto en rij naar de parkeerplaats voor het bedrijf waar ik een afspraak mee heb. Kijken zij al naar mij terwijl ik inparkeer? Ik stap uit, en loop naar binnen, masker op, niemand mag zien dat ik onzeker ben. 
 

Lid sinds

1 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
3 augustus 2024 - 8:23

Mooie invulling van de opdracht, zelfgekozen fysieke isolatie en psychische isolatie. Ook je afwisseling van gedachten, flashforward en (heel kleine) acties vind ik fris lezen. Mooi debuut hier, dank.

Kleine ad on: zet even #517 in je titel, dan kunnen we de bijdrage plaatsen. 

Lid sinds

1 maand 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker
3 augustus 2024 - 12:03

Dank je wel Raymond voor je antwoord, ik heb #517 in de titel geplaatst, is dat de bedoeling bij elk verhaal wat ik ga plaatsen?

Gi

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 augustus 2024 - 17:18

Welkom op het forum.  Kort, maar krachtig stukje. Zeurtje: de-woorden--->die; het-woorden---->dat, dus de spiegel, die...

Lid sinds

5 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 augustus 2024 - 11:49

Hoi Ruud, welkom op het forum. Bedankt voor je reactie op een oudere inzending van mij. Doorgaans reageren we niet op oudere inzendingen, daarmee duw je namelijk de recente inzendingen uit het zicht.

Je hebt een leuk verhaal geschreven,  maar ik ga inhoudelijk niet op dit verhaal reageren omdat ik zelf niet mee heb gedaan. Wat me wel opvalt, is dat je alle zinnen achter elkaar door hebt geschreven. Voor de leesbaarheid en de bladspiegel is het fijner als je zinnen ook eens op een nieuwe regel begint of een alinea maakt.

Met het nummer voor je verhaal laat je de forumleden weten op welke opdracht je hebt gereageerd. Je mag ook op oudere opdrachten inzenden, maar dan moet je je verhaal bij een andere onderdeel plaatsen. Ook weer om te zorgen dat recente inzendingen bovenaan blijven staan.

Lid sinds

1 maand 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker
4 augustus 2024 - 12:06

Beste Fief,

dank je wel voor je uitleg en tip. Het is allemaal nieuw voor mij. Ik geniet van al de verhalen en verbaas mij over de creativiteit. 

Lid sinds

1 maand 3 weken

Rol

  • Gewone gebruiker
4 augustus 2024 - 21:30

Hoi Ruud, bijzonder verhaal en authentiek ge-/beschreven. Er zitten nog wat schoonheidsfoutjes in qua stijl en interpunctie, maar in een 1e bijdrage ga ik daar niet over zeuren. Ga vooral door, zou ik zeggen. Groet, RifkaB 

Lid sinds

1 maand 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker
5 augustus 2024 - 11:46

Goedemorgen Rifka,

Het is mijn eerste poging om een verhaaltje te schrijven, ik ben al heel blij met de reacties. Je mag best ‘zeuren’ hoor. Daardoor leer ik beter te schrijven, hoop ik. Groeten Ruud

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
5 augustus 2024 - 14:11

Je begint meteen met beeld en neemt de lezer bij de hand. Alles is glashelder geschreven. Ik vraag me af waar hij naartoe gaat en hoe het gesprek gaat verlopen en dat zorgt ervoor dat ik verder lees. Het oproepen van vragen zorgt ook voor spanning. Goed begin!

Lid sinds

1 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
7 augustus 2024 - 8:41

Hoi Ruud, isolatie verkapt je verhaal ingewerkt. Dat vind ik goed gedaan. Let even op dat je in een zin niet in herhaling valt met dezelfde woorden (verdubbeling vermijden). En in deze zin moet de eerste gaan geen zijn.

Als er maar gaan vragen gesteld gaan worden

Groetjes, Rob

Lid sinds

1 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
8 augustus 2024 - 10:51

Dag Ruud. Na dinsdag liever niet meer reageren op een verhaal van vorige week, ook niet als het je eigen verhaal is en er evt. nog reacties komen. Anders blijft de lijst groeien met oude verhalen en dat drukt de nieuwe verhalen naar onder. Na plaatsing van de nieuwe opdracht gewoon genieten van wat er weer komt en that's it.

Beste forumleden, vergeef me deze wegdruk-actie, maar helpt ws. om snel even de mores te vatten op het forum. Dank!