Lid sinds

3 maanden 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

Doos 158895 Gewonnen&verliezen

30 juni 2024 - 18:27

Dankjewel, zei ik tegen de postbode, nadat ik een krabbel op zijn apparaat voor ontvangst had gezet, het grote pakketje tilde ik van de grond. Ik was erg benieuwd van wat er precies in zou zitten. 
dat was tot nu toe niet duidelijk  geworden, ook niets daarover in het eerder ontvangen bericht. Alleen de melding, dat ik gewonnen had. Gewonnen met een ingestuurde puzzle ooit via internet, via Facebook om precies te zijn. De oplossing van die puzzle stelde eigenlijk niets voor, ik was het ook al helemaal vergeten toen ik de mail kreeg waarin stond dat ik de winnaar was. 
Ik win nooit iets maar nu, nu leek ik geluk te hebben. 

Ik verwachtte een klein pakketje te krijgen, maar dat was het overduidelijk niet. Het was namelijk een supergrote doos, niet al te zwaar maar wel zo te horen vol met, .. ja met wat. 
De doos zette ik op de salontafel, bovenop al wat er op lag en ik zoek m’n zakmes, waarmee ik de goed dichtgesealde doos openmaak. 
 

 

Lid sinds

5 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 juni 2024 - 19:35

Hoi Isowit, welkom op het forum. Ik vrees dat je mij als lezer niet in het verhaal trekt. Er gebeurt weinig en het wordt nergens echt interessant. Daardoor valt het open einde ook niet tot zijn recht. Voor mij dan. 
Kijk eens bij de andere verhalen hoe die opgebouwd zijn. Ook van de feedback die daar gegeven wordt, steek je veel op.
Dinsdag krijgen we weer de volgende opdracht. Hopelijk vind je daar meer inspiratie voor.

Dankjewel, zei ik tegen de postbode, nadat ik een krabbel op zijn apparaat voor ontvangst had gezet, het grote pakketje tilde ik van de grond. ---> Gesproken tekst hoort tussen aanhalingstekens. 
'Dankjewel,' zei ik tegen de postbode

dat was tot nu toe niet duidelijk  geworden ---> Een zin begint met een hoofdletter.

puzzle --> puzzel

Gewonnen&verliezen  ---> In een titel is een teken niet te bedoeling, dus: Gewonnen en verliezen.
De titel moet ook iets over je verhaal zeggen. Het "verliezen" in de titel haal ik niet uit de tekst. Voor zover ik het lees, heb je iets gewonnen en niets verloren.
Het is ook handig om het nummer van de opdracht voor de titel te zetten. Dan weet de coach op welk verhaal hij of zij moet reageren en de forumleden weten om welke opdracht het gaat.
Kijk eens bij de andere verhalen.

 

Lid sinds

3 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
1 juli 2024 - 6:42

Hoi Isowit,

Je hebt duidelijk een idee over een open einde, maar ik ben het met Fief eens dat het niet goed uit de verf komt. Je hebt nog niet eens de helft van het aantal woorden gebruikt, misschien met meer woorden trek je ons er wel in. Bijvoorbeeld met een terugblik naar een trauma met een link naar de doos.

Grtz,
Taco

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
1 juli 2024 - 12:56

Dit verhaal begint met een gewone situatie en in een verhaal verwacht je dat er iets ongewoons gaat volgen. Liefst iets dat onverwacht is. Het is wel met vlotte pen geschreven en de taal is verzorgd. Ook je ik-persoon is een beetje vlak. Ik weet bijvoorbeeld niet na het lezen van dit verhaal welke gedachten er (schrijf die op alsof je het zegt op maar dan zonder aanhalingsteken, dan wordt de tekst al levendiger) Dus niet ik ben erg benieuwd wat erin zou zitten, maar Wat zou erin zitten? (dat is directer voor de lezer en je merkt meteen de nieuwsgierigheid zonder die te benoemen)

Spanning roep je ook eerder op door het als een film voor je te zien, door hoe je de omgeving beschrijft, de zintuigen te gebruiken, in een scène te schrijven, door handeling. En door vragen op te roepen. Ga je het herschrijven?

Lid sinds

3 maanden 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker
1 juli 2024 - 14:43

Bedankt al jullie. Van de reacties :  en ja jullie hebben gelijk, voor wb het open leven eind. Want samengevat, ik was nog niet klaar.. (nog niet eens op de helft). alleen was het de bedoeling om tussentijds op te slaan, maar prompt staat het dus direct online openbaar ☺️ 

ja eerlijk gezegd is dit het eerste wat ik post, ik weet nog niet hoe het allemaal werkt.