Gi

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#508 Wachtmuziekje

28 mei 2024 - 13:24

 

Er zijn nog vijftien wachtenden voor u…
JEZUS, MARIA, JOZEF EN ALLE HEILIGEN NOGAANTOE, HET IS WEER ZOVER…

In the navy
Yes, you can sail…

Er zijn nog veertien wachtenden voor u…
GODALMACHTIG...
T
he seven seas
In the navy
Yes…

Er zijn nog dertien wachtenden voor u…
you can put your mind at ease…
PFFF, IK WORD HIER GEK VAN…
In the navy
Come on now, people, make a stand…

Er zijn nog twaalf wachtenden voor u…
In the navy, in the navy
Can't you see we need a hand…

JA IK KAN ZIEN DAT JULLIE HULP KUNNEN GEBRUIKEN…
In the navy

Er zijn nog elf wachtenden voor u…
Come on, protect the mother land…
Er zijn nog tien wachtenden voor u…
In the navy…
Er zijn nog negen wachtenden voor u…
GAAT DIT NU PLOTS SNELLER?
Come on and join your fellow man
In the navy…

Come on people, and make a stand…
EEN STANDJE? KUNNEN JULLIE VAN MIJ KRIJGEN, JA…
In the navy, in the navy, in the navy..

Er zijn nog acht wachtenden voor u…
In de navy…
DAT ZE VOORAL NIET DENKEN DAT IK GA INHAKEN…
Yesterday
All my troubles seemed so far away…

Er zijn nog zeven wachtenden voor u…
OEF, EINDELIJK EEN ANDER DEUNTJE…
Now it looks as though they're here to stay
Oh, I believe
In yesterday…

Er zijn nog  zes wachtenden voor u…
Suddenly
I'm not half the man I used to be
There's a shadow hanging over me…

DE SCHADUW WORDT ALSMAAR GROTER, INDERDAAD…
Ooh yesterday
Came suddenly…

Er zijn nog vijf wachtenden voor u…
Why she
Had to go I don't know
She wouldn't say…

Er zijn nog vier wachtenden voor u…
Tuut, tuut, tuut, tuut…
Hello…
JA HALLO…HALLO…??
is it me you’re looking for
I can see it in your eyes
I can see it in your smile
You're all I've ever wanted…

HA. NU GAAT HET KOMEN. ZIE…
Er zijn nog drie wachtenden … wegens een overbelasting van onze lijnen moeten wij deze verbinding verbreken. Gelieve later opnieuw te proberen.  Wij danken u voor uw oproep…
AAAAARRRRRGGGGHHHH!!!!!

 

Lid sinds

4 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 mei 2024 - 16:29

Hoi Gi,

Leuk hoe je personage reageert aan de hand van de songteksten. Een overweging zou nog kunnen zijn om af en toe even te onderbreken door iets meer te schrijven wat het personage verder nog doet ( ook gebaseerd op dat liedje). Het blijft nu enigszins hetzelfde als het gaat om liedje en reactie, liedje en weer een reactie. 

Maar de originaliteit en de uitwerking op zichzelf zijn er niet minder om. 

Goed gedaan. 

Groet,

Nadine

Gi

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 mei 2024 - 17:18

Dank voor de reactie, Nadine. Het moest toch over het (eentonige) wachten gaan en ik denk dat de herhaling: liedje, bericht, reactie, liedje, bericht, reactie...dit extra benadrukt. 

Lid sinds

5 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 mei 2024 - 9:46

Hoi Gi, goed bedacht en zo herkenbaar. Toch sluit ik me wel aan bij de opmerkingen van Nadine. De ergernis is duidelijk, maar je zou er meer een verhaal van kunnen maken.
Je zou er bijvoorbeeld tussendoor bij kunnen zetten dat je een derde kop koffie inschenkt of dat je met je telefoon tussen je oor en schouder naar het toilet gaat, of dat je ondertussen een pakketje aan de deur aanneemt. Iets waardoor het wachten nog duidelijker wordt. Twee liedjes valt eigenlijk nog wel mee. Misschien beginregels van meerdere liedjes gebruiken?
Op het eind zet je meteen achter "nog drie wachtenden" dat de verbinding wordt verbroken. Misschien kun je daar even een pauze laten vallen waarin je de hoop krijgt dat je nu eindelijk aan de beurt bent en dan pas de frustratie laat merken dat de verbinding wordt verbroken.
Voor het vasthouden van de aandacht van de lezer zou je, in plaats van elke wachtende minder, met een witregel kunnen springen van tien naar zeven, en dan naar vier of zo. Dan kun je daartussen beschrijven wat je tijdens het wachten doet behalve je ergeren. Dat is maar een idee, maar het zou voor mij een interessanter verhaal worden.
De originaliteitsprijs heb je in ieder geval al gewonnen. 
 

Lid sinds

4 maanden 4 weken

Rol

  • Gewone gebruiker
29 mei 2024 - 11:13

Heel origineel en toch super herkenbaar! Misschien had het wat minder eentonig kunnen worden door er andere activiteiten aan toe te voegen, zoals anderen suggereren, maar volgens mij was de eentonigheid juist je bedoeling. Hoe dan ook, graag gelezen: en 10 punten voor de originaliteit!

Gi

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 mei 2024 - 11:22

Raymond, Fief en Laura bedankt voor jullie reacties. Laura, je vat de koe bij de hoorns met je statement dat het inderdaad de bedoeling was de eenTOONigheid te benadrukken. Je gaat ook niet anders doen als de kans bestaat dat het plots aan jouw beurt is, net alsof je de file bij de bakker zou verlaten om na te gaan of er nog croissants genoeg zijn.  

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 mei 2024 - 18:18

Er is al tot viermaal toe geschreven in de reacties dat het herkenbaar is, dus dat doe ik niet meer.  Ook origineel en grappig kwam al aan bod. Ik laat het bij: 'ingenieus' en heb, net als Sandra, de 'WACHTmuziekjes' meegezongen. 

Lid sinds

6 maanden 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker
29 mei 2024 - 22:30

I said, something wrong now I long, for yesterday.

Het zou echt wat voor mij zijn om dan op het toilet te zitten en precies dan aan de beurt te zijn .... dus, nee ik doe ook helemaal niks tijdens het wachten, behalve mij ergeren. En meezingen. Graag gelezen!

Gi

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 mei 2024 - 10:30

@Tony, merci, maar opgenomen? Was het maar waar.
@Schmetterling: net als Sandra, meezongen. Tof!
@KC: idem dito
@Siv: dank voor de GG.

Gi

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 juni 2024 - 10:15

Heb de titel veranderd en er nog een stukje aangebreid, de limiet was nog niet bereikt en is het nog steeds niet.:-)