#504 - Geduld

 

Ik hurk achter het muurtje en kijk naar de lucht. De schemering is al ingezet. De benodigdheden voor de jacht liggen naast me. Bach op de platenspeler en de ElectronCaster op veertig procent, niet genoeg om te doden, ruim genoeg om te verdoven.

In het dorp hoorde ik dat ze hier in deze omgeving gezien zijn. Ik hoor dat eigenlijk in ieder dorp en meestal is het alleen maar een gerucht. Ik realiseer me dat het zoeken is naar de spreekwoordelijke speld in de hooiberg. Maar ja, de beloning voor een levend exemplaar is zo groot dat het de moeite waard is om het iedere keer weer te proberen.

Ik plaats de luidsprekers op het muurtje en laat de naald op de langspeelplaat zakken. Al snel kringelen de eerste klanken van de Matthäus-Passion de nacht in en ik richt mijn vizier op de bosrand verderop.

Het wachten is begonnen.

De volwassen exemplaren laten zich niet verleiden, maar de jonkies kunnen muziek nog niet weerstaan en misschien ontsnapt er eentje aan de aandacht en komt die op de muziek af.

De uren volgen elkaar op terwijl ik door het vizier naar het warmtebeeld van de bosrand kijk. Speurend naar de wijnrode gloed waarmee ze zich aankondigen.

De laatste klanken sterven weg en ik zet voor de vierde keer de Matthäus-Passion op. De laatste keer voor vannacht. Wanneer het met Bach niet lukt dan probeer ik het morgen met Mozart.

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik kan mij wel iets voorstellen bij een ElectronCaster, maar zelfs kameraad Google weet niet wat het is. Het maakt niet veel uit want dit is een authentiek Tacoverhaal waarin dreigt bloed te vloeien. Van welk dier dat afkomstig is blijft voorlopig een raadsel en de switch van Bach naar Mozart maakt me er niet wijzer op. Komt er een vervolg? 

1 mei 2024 - 12:52

Lid sinds

2 weken 4 dagen

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Taco, een goed geschreven tekst, die inderdaad niet volledig aan de opdracht voldoet maar desalniettemin vlot doorleest. Ik ben nieuwsgierig naar het vervolg.

1 mei 2024 - 14:48

Lid sinds

2 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank allen voor de fijne complimenten. Helaas weet ik zelf ook niet op welk beest/ding/entiteit hij jaagt. Ik ben er zelfs nog niet zeker van of het horror wordt of science fiction, maar jullie vragen om een vervolg laten me daar wel over nadenken.

Wie weet.

3 mei 2024 - 11:48

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hmm, ik heb een kat die klassieke muziek lijkt te waarderen, maar niet van popmuziek houdt. Die jager moet ik dus in de gaten houden.

Niet aan alle eisen voldaan, maar het levert wel een intrigerend, surrealistisch verhaal op.

4 mei 2024 - 3:25

Lid sinds

2 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik sluit me aan bij het voorgaande commentaar, geen idee waar op gejaagd wordt maar het doet er niet toe want het fascineert. Grappig dat ook jij het aantal personages uit het oog verloren was, je zat zeker te lang te zoeken naar die warmtebeelden ;-)

6 mei 2024 - 13:56