Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#500 — D

Bijna 10 jaar geleden deed ik hier voor het eerst mee aan een wekelijkse schrijfopdracht. Dat was nummer 19, ik heb het opgezocht. Ik had nooit eerder verhalen geschreven en op dat moment had ik een baan die niet heel veel van mijn creativiteit vergde, dus ik kon het er makkelijk naast doen. De wekelijkse schrijfopdracht was voor mij een uitstekende manier om kennis te maken met het schrijven. In 2014 en 2015 heb ik veel opdrachten uitgevoerd en er was een vaste groep van mede-ploeteraars – de een wat minder een beginner dan de ander – die vaak met humor en altijd met respect elkaars bijdragen beoordeelde.
Johanna B, Marietje, Ostinato, W. Rynlandt, Dos Wijnhof, Woodpecker, Mili, Odile, schrijvenmaar, Tja, Richard Otten, PetraO, Jan P. Meijers, Anna Borneman, Leonardo Pisano (waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar), stuk voor stuk talentvolle mensen die me hebben gemotiveerd, geïnspireerd en vaak gecorrigeerd. Ik denk met heel veel plezier terug aan die tijd.
Mijn huidige werk vraagt geestelijk en lichamelijk iets meer van me en daarnaast wordt een groeiend deel van mijn vrije tijd ingenomen door mantelzorg. Maar helemaal niet meer schrijven is me niet gelukt. Stoppen met roken bleek uiteindelijk makkelijker.  
Misschien dat ik hier weer wat vaker langs ga komen; ik kan best weer wat oefening gebruiken. Ik wil in ieder geval van deze gelegenheid gebruikmaken om weer even mijn gezicht te laten zien en de huidige groep ploeteraars en uiteraard ook alle schrijfcoaches van harte te feliciteren met deze mijlpaal.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Bart, fijn dat je er weer bent. Hopelijk kunnen we binnenkort ook weer verhalen van je lezen.
Een aantal namen zijn me nog bekend.
Schrijvenmaar is volgens mij met een hoofdletter.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Veel namen herken ik ook. Van een aantal heb ik door hun bijdrage en feedback veel geleerd. 

Leuk als je weer eens war vaker voorbijkomt. 

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

@Bart,

Wat een leuke Bart is dit.

Een mooie schrijfperiode destijds waarbij ik altijd uitkeek naar de verhalen van de medeschrijvers die je net noemde - en van een aantal anderen. 
 

Toevallig las ik vandaag het nieuwe boek (Een suikerspin of Liefde en Zwaartekracht) van Jan P. Nog altijd een van mijn favoriete schrijvers. 
 

Ik hoop dat we elkaar nog eens treffen hier en elkaars verhalen van complimenten kunnen voorzien. Feedback geven vind ik nog steeds moeilijk 😂. 
 

Met veel hartelijke groeten,

Johanna B. 

Lid sinds

4 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha Bart, 

Wat leuk om dit te lezen, zo’n persoonlijke tekst. Dat brengt mij, als betrekkelijk nieuwe schrijfcoach, toch weer iets bij over de wekelijkse schrijfopdracht. Super!

 

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leuk Bart, hoe je hier een persoonlijke ervaring tot een passend verhaal verwerkt. Kan me veel van die namen nog wel herinneren. Was leuk om zoveel verschillende schrijfstijlen te zien, en ook om mensen te zien groeien in het schrijven. Heb er zelf zeker ook een en ander van geleerd. Top dat je van plan bent weer wat vaker langs te komen. 

 

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bedankt voor de vriendelijke reacties. Ik beloof niets maar het voelt weer als een warm bad. Ook in deze groep zit veel passie, talent en creativiteit. De lat ligt hoog. Ik ga m'n best doen.