Lid sinds

2 maanden 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker

#499 Onvermijdelijk

‘Oké, ben je er klaar voor?’ vraagt ze lachend als ze de kaarten schudt.
Haar ogen twinkelen en ze gooit het stapeltje kaarten voor hem op de grond. Ze zitten in kleermakerszit op de grond van haar slaapkamer. Twee shotjesglazen en een fles wodka.
‘Dus ... de heer is dare, de vrouw is truth en de boer is drinken,’ legt ze nog eens uit.
‘En de joker?’ vraagt Levi.
‘Met de joker kan je de opgegooide kaart ongedaan maken.’
Levi knikt. Hij bekijkt aandachtig zijn kaarten. Een schoppenboer, hartenvijf, schoppentwee, ruitenacht en een hartenvrouw.
‘Ok, ik begin,’ zegt ze lachend en ze gooit een kaart op, ‘schoppendrie.’
Levi trekt een wenkbrauw op en gooit zijn kaart op.
‘Schoppenboer.’
‘Echt? Nu al?!’ roept ze verbolgen uit.
Levi lacht en pakt de wodkafles. Hij vult beide glaasjes tot aan de rand en reikt haar een glaasje aan.
‘Drinken!’ beveelt hij haar grijnzend.
Met tegenzin kiept ze de wodka in een keer achterover. Ze schudt haar hoofd bij het doorslikken en gooit dan haar kaart op. Ze zal hem krijgen. Schoppenvrouw. Tijd voor de Truth. Ze knikt haar hoofd schuin opzij en kijkt Levi recht aan.
‘Vind je mij leuk?’ vraagt ze hem.
Van schrik trapt Levi het tweede glaasje wodka om, een grote natte plek op het tapijt achterlatend.
‘Shit,’ roept Sarah uit, ‘mijn ma vermoordt me!’
Snel springt ze op en rent de kamer uit. Zodra ze uit het zicht is, pakt Levi het stapeltje overgebleven kaarten. Hij weet precies welke het is. Hij zoekt alle randjes af, totdat hij de groezelige bruine plek gevonden heeft. Als ze terugkomt met een doekje gooit hij snel zijn kaart op. Sarah kijkt hem met een schuin oog aan.
‘Geen probleem,’ zegt ze met een glimlach, ‘ik heb er gelukkig nog twee.’

 

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Doe wat aan de derde zin. Probeer ook iets aan de witregels te doen. Backspace, Shift Enter moet het oplossen. Levi komt er niet onderuit, haha. Leuk geschreven.

 

Lid sinds

1 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Haha, leuk stukje om te lezen. Goeie dialogen. Arme Levi, daar gaat hij zich niet uit redden waarschijnlijk. Klein detail: als Sarah toch weg is, kan hij de stapel natuurlijk ook omdraaien en de Joker eruit halen. Maar dit is wel leuker.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Grappig stukje, de Joker doet ertoe in de scene maar is helaas kansloos. Je voert de spanning mooi op. Je leidt het verhaal mooi in met veelzeggende details die zelf ook een verhaal vertellen.