Lid sinds

2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#495 - Onbeschrijfelijk

 

Luisterend naar de aangeraden prachtige muziek kwam deze belevenis bij me boven...

De zee in de Straat van Gibraltar leek nog te slapen, die vroege augustus ochtend. Het eerste zonlicht weerkaatste op het strakblauwe water.  Opeens een rimpeling, en dan, als uit het niets verschenen ze rondom onze boot: Tientallen grote grijze dolfijnen. De gladde gestroomlijnde lijven doken onder water, kwamen weer boven, buitelden over elkaar heen en zwommen onder de boot door. Sommigen draaiden zich op hun rug alsof ze gekieteld wilden worden. Wat een plezier en onbezorgdheid straalden ze uit.

Een van de grootsten leek me uit te dagen. Hij keek me  brutaal aan, verdween in de golven en kwam lachend weer tevoorschijn. Gaf hij me een knipoog? Was het een uitnodiging? Zonder verder na te denken stapte ik op de reling en dook…

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Lia, welkom op het forum. Je beschrijft een mooie herinnering, maar ik mis wel jouw eigen beleving erbij. Van mij had je iets meer woorden mogen gebruiken voor deze herinnering. We mochten er 500 woorden voor gebruiken.
Wat gebeurde er bijvoorbeeld nadat je in het water was gedoken? Hoe ervaarde je het zwemmen met de dolfijnen. 
Misschien kun je ook een eigen titel verzinnen. Je hebt nu de titel van de opdracht gebruikt.

onze boot: Tientallen grote grijze dolfijnen. ---> achter deze dubbele punt hoeft geen hoofdletter.

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi LiaV55,

Je bent duidelijk geïnspireerd door de muziek. De sfeerbeschrijvingen die je gebruikt voor de omgeving zijn erg beeldend. Maar nu laat je alleen als het ware een plaatje, een schets zien van wat  je hebt meegemaakt. 
Als je dit naar een vakantiefilm 'om zou zetten', komt er waarschijnlijk nog meer moois uit. 

Beschrijf dus niet alleen wat je ziet gebeuren op dat ene 'plaatje' van de zee met dolfijnen, maar ook de hele 'filmbeleving' van alles daar omheen. Probeer diezelfde omschrijving ook mee te nemen in '3D': wat hoor, proef, ruik en voel en doe je met deze magische setting? Je laat je einde wat dat betreft net wat te open. Je mag de verbeelding van de lezer best aan de gang zetten, maar nu moet de lezer ook invullen hoe dat magische moment met de dolfijnen zelf is geweest. Wees niet bang om de woorden die je nog hebt daar ook voor te gebruiken. 

Goede startblokken dus, het verhaal zelf mag dus nog worden aangevuld. 

Groet, 

Nadine

Lid sinds

2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bedankt voor jullie tips. Kan zeker uitgebreider begrijp ik nu, en met meer beleving.

Ja, het einde was eigenlijk een beetje sprookjesachtig bedoeld, dat ik een dolfijn werd met de dolfijnen. (De knipoog had ik ook al verzonnen!). Maar dat komt dus niet uit de verf zo. 

Al doende leert men..