Lid sinds

3 maanden 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

#494 Overal mensen

 

Ik kijk om me heen in de grote hal. Overal lopen mensen. Mensen met grote koffers en mensen met alleen een kleine handtas. Mensen die recht op hun doel aflopen en mensen die duidelijk geen idee hebben waar ze moeten zijn. Mensen met alle tijd van de wereld en mensen die zo hard rennen dat ze bijna over hun eigen benen struikelen.
De geur van verse broodjes komt me tegemoet als ik langs de AH to go loop. Een vrouwenstem klinkt door de speaker in de hal, maar niemand lijkt er aandacht aan te besteden, behalve een paar mensen die zoekend om zich heen kijken en zich waarschijnlijk afvragen waar het geluid vandaan komt. Tussen al het lawaai hoor ik vaag de klanken van een piano, die een stukje verderop in de hal blijkt te staan en net niet goed gestemd is.
Een schoonmaker duwt zijn karretje met groot gemak tussen de mensenmassa door en het is duidelijk dat hij dit vaker heeft gedaan. Ondanks zijn harde werk liggen hier en daar papiertjes, blikjes en koffiebekers van de Starbucks op bankjes.
Ik loop langs hem heen naar perron 8, waar elk moment mijn trein kan komen binnenrijden.

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Natas, welkom op het forum. Je gebruikt verschillende zintuiglijke waarneming om het station te beschrijven waardoor het echt gaat leven. Graag gelezen.

In het verhaal gebruik je acht keer het woord "mensen" en nog een keer mensenmassa, voor mij iets te veel van het goede. Kijk of je daar synoniemen voor kunt vinden of de zinnen zo formuleren dat je het woord weg kunt laten. Bijvoorbeeld:
Mensen met grote koffers of alleen een kleine handtas.

Tussen al het lawaai hoor ik vaag de klanken van een piano, die een stukje verderop in de hal blijkt te staan en net niet goed gestemd is. --> de komma mag weg 

Lid sinds

4 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hi Natas, 

Wat een goede binnenkomer! Je gebruikt verschillende zintuigelijke ervaringen en ik vind de beelden vloeiend in elkaar overlopen. Je mag nog best een veelzeggend detail toevoegen, maar verdere opmerkingen heb ik dan ook niet.