Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Hotel te koop

 

Het hotel dat ons hart had gestolen staat in het kleine dorp Onderdijk, kerkdorp van Wervershoof, inmiddels onderdeel van de gemeente Medemblik.
Als je vanuit Medemblik over de dijk richting Wervershoof rijdt, kom je Onderdijk tegen. Vergeet niet om onderweg zowel naar links als naar rechts te kijken; beide kanten zijn prachtig. Links het IJsselmeer, het water altijd anders, afhankelijk van de kracht van de wind, de stand van de zon en de kleuren van de lucht. Langs de oever zie je aangelegde natuur met bomen, strand, grote stukken grasveld en een kronkelig wandelpad, vlak langs de waterlijn. In de tijd dat mijn ouders hier neerstreken was dit het favoriete wandelgebied van papa en nu dat van mij. Kijk je naar rechts dan zie de Kleine en de Grote Vliet en het water dat ze verbindt. In strenge winters geliefd bij schaatsers, in mooie zomers bij iedereen die een bootje heeft. Als de dijk overgaat in een middenweg ben je in Onderdijk. Ik zeg middenweg omdat zowel links als rechts een parallelweg is. Tot 1968 verdeelde de dijk het dorp in tweeën. Uit praktische overwegingen werd de dijk afgegraven en konden overburen elkaar voor het eerst zien vanuit hun huis.

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Billy, welkom op het forum. Ik zie in je bio dat je veertien jaar lang een hotel hebt gehad en daar een autobiografie over geschreven hebt. Door de titel verwacht ik eigenlijk iets te lezen over het hotel dat jullie hart gestolen heeft, maar ik krijg alleen een soort routebeschrijving. Dat is op zich prima beschreven, maar ik mis het gevoel erbij. 
De laatste zin zou je voor mij weg mogen laten. 

Het is ook handig als je voor de titel ook het nummer van de opdracht zet. Dan weten de lezers bij welke opdracht het verhaal hoort en het is voor de coach ook wel handig om te weten dat het een verhaal is dat bij haar opdracht hoort.

Lid sinds

4 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Billy,

Bedankt voor je beschrijving. Hij past niet helemaal bij de opdracht, maar je beschrijft een aantal dingen toch wel redelijk goed. Probeer er op te letten dat je gebruik maakt van detaillering. En 'Ik kijk' en 'Ik zie', ook soms best over kan slaan.

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Fief, ik ben inderdaad nieuw hier en wil graag leren, dus dank voor je reactie. De beschrijving naar en van het hotel is het begin van het tweede hoofdstuk van mijn novelle en zegt inderdaad niets over gevoel. Dat komt op andere momenten in het boek zeker wel naar voren. Ik ben wel van plan nog vaker stukjes te plaatsen, dus hoop op nog meer feed back.