Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#494 Romantiek in een vergeten wereld

Hey daar, tortelduifjes. Bijzonder dat jullie onze stad hebben gekozen voor een romantisch samenzijn. We staan niet echt bekend als ideale datelocatie, maar misschien dat jullie daar verandering in kunnen brengen.

Okay, hoop dat jullie er klaar voor zijn. Want jullie mogen beginnen met een sprintje, om die dealers bij het station te ontlopen. Op naar zo ongeveer de enige winkelstraat die we hebben, kunnen jullie onze tanende economie wat spekken. Veel dichtgetimmerde panden he? 

Eens kijken, in deze buurt zijn wel wat fancy, stelletjesvriendelijke restaurants. O nee, die mensen zijn alweer grotendeels richting het zuiden getrokken. Snackbars hebben we wel veel, voldoet dat voor nu even wat jullie betreft?

Wacht, ik heb iets voor jullie. De zee en het geïmproviseerde strand. Het is wat verder lopen, maar dan heb je het ook wel echt over een highlight. Zien jullie Texel al? Kijk ook even naar links, naar het vrijwel altijd verlaten marinecomplex. En filosofeer gerust romantisch over onze vergane glorie. 

Geniet gerust nog even van onze ooit bruisende havenstad, maar advies is om het niet te laat te maken. We staan namelijk ook bekend om onze nachtelijke vechtpartijen...

Lid sinds

9 maanden 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker

Virtuoso, ik denk te snappen dat je dit schreef met een knipoog naar de term "beschrijving" en het altijd bruisende DH, maar ben bang dat ik dit meer een satirische bijdrage vind bij opdracht #521: Leid iemand rond in je stad en laat zien wat de highlights zijn. Of een nog minder aansprekende opdracht. Hoe dan ook: voor mij werkt-ie niet.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het beschrijven van een plek luidde de opdracht en daar is m.i. aan voldaan. Ik weet niks van Den Helder, maar gezien het in de buurt van Texel ligt, zal Raymond wel juist geraden hebben. Echt uitnodigend voor een bezoekje klinkt het niet, maar ik vind de tekst wel oké. 

Lid sinds

2 maanden 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik vind het wel een creatieve invulling van de opdracht. Op het einde vind ik de tekst wel een beetje herhalend, zoals met 'geniet gerust' en 'filosofeer gerust'. Aanvulling: En filosofeer onder de grijze hemel romantisch over onze vergane glorie. Ga je gang en geniet nog even van onze ooit bruisende havenstad, maar maak het niet te laat ...

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Virtuosu, ik vind het een ludieke beschrijving van een stad. Aan de coach of dit de bedoeling was, ik heb het met een glimlach gelezen.

Okay, hoop dat jullie er klaar voor zijn. Want jullie mogen ---> "want" is hier een voegwoord en hoort achter een komma bij de vorige zin. 
Okay, hoop dat jullie er klaar voor zijn, want jullie mogen ...

Veel dichtgetimmerde panden he?  ---> Veel dichtgetimmerde panden, hè? 

Lid sinds

4 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Virtuoso, 

Hoewel niet geen gewoonlijke, beschrijving is, past het wel in de opdracht die ik heb gegeven. Let alleen op dat het niet te veel van hot naar her gaat. Je hebt immers maar tweehonderd woorden en ik wil wel even helemaal in een beeld kunnen stappen, voordat ik naar het volgende ga. 

Heel creatief gedaan!

 

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leuke invulling van de opdracht, graag gelezen.
Vanaf 'Want jullie mogen beginnen met een sprintje, om die dealers bij het station te ontlopen.' zat ik erin :)
Ik twijfel of de laatste zin/alinea nodig is, voor mij zou het ook mogen eindigen bij de vechtpartijen.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank voor alle feedback. Ging ervan uit dat het beschrijven van een plek de opdracht was, en het publiek hierbij niet zo veel uitmaakte. Terechte opmerkingen ook over de herhaling op het laatst, heb nu de laatste twee zinnen eruit gehaald (dank ook voor de suggestie diep_schrijven).