Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#494 Kerkhof

 

De tranen springen me in de ogen en mijn maag trekt zich samen. Ik dank de voorzienigheid dat er mondkapjes bestaan. Toen ik erin toestemde de vrouw te helpen was ik me niet bewust van de beerput die ik zou opentrekken. Haar hoofd draait iets. Een gehavende tong steekt uit haar stinkende mond. Er zitten grijze spikkels op. Ik ben niet nieuwsgierig naar de bron ervan. Haar adem is te vergelijken met dat van een beest dat al een tijdje dood is. Haar gebit, of wat er nog van over is, is overwegend geel met hier en daar een zwarte kies. Het is op zijn best te vergelijken met een ingestort bouwwerk. De vergelijking met een kerkhof dringt zich bij me op. Zuchtend schraap ik wat aan het tandsteen maar geef al snel de moed op. Ik richt me op en knip de lamp uit. Ze opent haar ogen en kijkt me verwachtingsvol aan.
Goed? ‘ vraagt ze en steekt haar duim op.

Ik kan er niets aan doen dat ik in lachen uitbarst en mezelf afvraag wie dit gaat betalen.

 

Lid sinds

2 maanden 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi John Doe,

De titel doet iets heel anders vermoeden dan waar het verhaal daadwerkelijk over gaat. Verrassend!  Na alle levendige beschrijvingen benijd ik deze tandarts niet.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha JohnDoe, wat mooi opgebouwd! Lekker gruwende taal. Ik vroeg me dat laatst ook af in de stoel, hoe de goorste mond bij de tandarts  er zou uitzien.

Lid sinds

4 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag John,

Ik vind de titel te misleidend, het hoeft niet helemaal aan te sluiten bij de beschrijving, maar het verward mij als lezer. Ik zie al een kerkhof voor me als ik begin met lezen, en ik moet mijn perspectief dan bijstellen, dat zorgt voor verwarring. Voor de rest prima aan de opdracht gehouden, goed opgebouwd en verrassend!

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi John Doe, 

ik vind de titel juist fantastisch. Het zet me even op het verkeerde been, maar de verrassing maakt alles goed. 
Een beschrijving waar ik de rillingen van kreeg, graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank jullie allemaal voor de reacties. Kerkhof had te maken met het gebit waarin de kiezen en tanden schots en scheef stonden zodat het leek op een ouderwets kerkhof. Omdat het later in de tekst terugkomt had ik niet verwacht dat het toch nog voor een verrassing zou zorgen.