Lid sinds

2 maanden 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker

#494 Krijspaleis

Moeizaam kruip ik op handen en voeten door de ballen, constant wegzakkend in de massa. Ondanks het sombere licht dat door de zwarte nylon touwen heen sijpelt, dansen de felle kleuren voor mijn ogen. De lage muren van de bedompte bak zijn neonroze en groen, het plafond een schreeuwerig geel. Links op de muur zit een grote ondefinieerbare vlek. Lichtgrijs en grillig uitgesmeerd over het haast lichtgevende stucwerk. De zee van ballen bestaat uit minstens acht verschillende tinten, die tuimelend en golvend een misselijkmakend palet aan kleuren vormen. Ik verplaats wanhopig een handvol plastic en werp mijzelf naar voren. Ik weet het vale, hevig beschadigde strokengordijn vast te grijpen en glij ondersteboven naar buiten. Gulzig snuif ik de verse zuurstof op, de geur van oud frituurvet mijn neus binnendringend. Ik duw mijzelf met mijn handen omhoog en ontwijk de drie gummibeertjes die aan de mat vastkleven. Het natte, plakkerige rood steekt fel af tegen de groene ondergrond. Ik kijk uit op de hoge klimtorens voor mij. Een wirwar van zwarte touwen, felgekleurde stootkussens en traptreden. Mijn brein maakt korstsluiting bij het zien van de vele uitbundige patronen. Ik haal diep adem en verlang nu al bijna terug naar de claustrofobische ballenzee. Bijna dan.

Lid sinds

4 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Charles (ik gok even dat je zo heet!) 

Welkom op het forum. Ik vind dat je een hele goede beschrijving hebt gemaakt, in de eerste zin is meteen al duidelijk waar we ons als lezer in bevinden. De details zijn erg goed gekozen en op het woordgebruik heb ik ook weinig aan te merken. Wel zou ik voorzichtig zijn met de beelden die je gebruikt. Die kunnen elkaar nog al eens snel afwisselen, van het geluid naar K3, naar frituurvet et cetera. Op zich hele goede details, maar het loopt niet zo mooi in elkaar over op deze manier. Misschien is dat het herzien nog waard!

Goed gedaan!

Lid sinds

2 maanden 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Anna, dankjewel! Bedankt voor het lezen en de feedback! Ik heb K3 geschrapt (kill your darlings) en een extra handeling toegevoegd. Hopelijk leest het nu beter.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Charles, goed verhaal. De ballenbak komt er goed uit. Graag gelezen.

neon roze en groen ---> ik twijfel, maar volgens mij hoort dit aan elkaar net als bij lichtgrijs. Neonroze en -groen

gummi beertjes  ---> gummibeertjes

Gulzig snuif ik de verse zuurstof op, de geur van oud frituurvet mijn neus binnendringend.  --> ik vind dit persoonlijk niet zo'n mooie zin. Het leest alsof de verse zuurstof de geur van frituurvet naar binnendringt, terwijl je bedoelt (denk ik) dat met het opsnuiven van de zuurstof de geur van frituurvet binnendringt.  Misschien:  "..., de geur van oud frituurvet dringt mijn neusgat binnen" 

Lid sinds

9 maanden 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat zij allemaal zeggen. Heel treffend en lekker vet neergezet. Dat vette kan bij mij tegenzin opwekken, maar als je de onrust kent van zo'n speelpaleis, is een over-the-top beschrijving een feest van herkenning. Graag gelezen.