Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#493 SiB

Schrijven is Blijven, SiB is de naam van de nieuwe groep die voortaan jouw belangen gaat behartigen. Ooit was er een manifest dat alle arbeiders aller landen opriep om zich te verenigen. Vandaag wordt deze oproep herhaald voor alle schrijvers ter lande die hun stem willen laten horen. Neen, dit wordt geen partijtje van het zevende knoopsgat maar één die kwaliteit hoog in het vaandel draagt.  Deze partij zal komaf maken met alles wat ongeschreven blijft. Dit is de vereniging van de mens met de pen in de hand, met vingers die toetsen beroeren, met hoofden vol ideeën die roepen om geuit te worden.

Ons programma spreekt boekdelen:

  • Wij staan voor de gelijkberechtiging van elk literair genre;
  • Wij zitten om te luisteren naar poëten en romanciers;
  •  Wij liggen onder bomen, in weiden, op stranden, op heuvels, overal waar de muze ons vinden kan;
  • Wij zuigen punten aan onze teksten;
  • Wij voeden ons met leesvoer;
  • Wij zullen nooit versagen, maar blijven zagen voor meer erkenning en een billijke vergoeding.

Wie SiB stemt, stemt voor de inkt die vloeit in onze aderen.
Wie SiB stemt, stemt voor de taal die vloeit uit onze kelen.

SiB – STOP HET GEBRAL, STEM VOOR KLARE TAAL

SiB – KIES VOOR HET JUISTE WOORD

SiB – GEEF INSPIRATIE DE KANS

SiB – RED DE BOEKENWURM

SiB – STEM VOOR DE PEN

SiB – OOK EZELSOREN HOREN

SiB – AANPAKKEN DIE TAALVERLOEDERING

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Marc-Hostwriters:

Een partijprogramma verpakt in een poëtische boodschap. Overal te (zonder r) lande voel ik de inspiratie ontwaken. Een oproep om de Rederijkers nieuw leven in te blazen. Een politiek initiatiefnemer die niet ik ik ik, maar wij wij wij zegt. Een partij gedoemd om te roeren, maar niet zal beroeren, die meedoen belangrijker vindt dan winnen. Zucht

Ik lees eerder een hartenkreet dan een partijprogramma. Waren er maar meer partijprogramma’s die klinken als hartenkreten …

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Marc, de testaat er enkel naar analogie met de alleR. Merci voor de hartenkreten en het gezucht. :-)

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Mili - Hostwriters

Gi, je hebt een programma om in te bijten of als een oester door je mond te laten walsen. En dan de afko van Schrijven is Blijven: SiB. Dat heerlijke irritante puntje op de i.

Het doet mij een groot goed dat je taalverloedering aanhaalt. Wollah! En zet dat nu ook nog eens naast één op de drie scholieren die een Nederlandse tekst niet begrijpt.

Blijf schrijven, Gi, red ons van een imminente stinkende ondergang.

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mili & Marc, dank voor de feedback. Wat een verademing dat jullie nog eens langskwamen. Hostwriters heeft een punt nl site. Mochten jullie ooit een punt be versie overwegen raad ik aan een andere naam te kiezen, op niet nader te noemen plaatsen in Vlaanderen wordt dit als snel als G(h)ostwriters uitgesproken en dat willen jullie niet zijn, toch? 

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Marc - Hostwriters

Ha Gi.

De (West)Vlaamse 'G' en de 'H' zorgen zelfs voor een Antwerpenaar of een (Belgische) Limburger voor Babylonische taaltoestanden. Het is vooral de (uitgesproken) 'G' die voor het ongeoefend niet-West-Vlaamse oor als een 'H' wordt ervaren. Vermits we in de West-Vlaamse contreien niet zo bekend zijn, zal het wel kloppen dat we ginder sowieso (g)Hostwriters zijn ... Het is geen kwestie van willen, het is een kwestie van ondergaan 😏

Ik zou trouwens toch maar eens kijken op https://hostwriters.be/

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dat kijken had ik trouwens al vooraf gedaan hoor, maar dus op de nl. site. De be site is al even (be)geerlijk. 

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Poëtischer partijprogramma's zijn er niet. Vorm en boodschap helemaal synchroon! Dat gaat lukken!

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

De Literaire Beweging is van mening dat alle literaire genres gelijk zijn, maar sommige genres zijn gelijker dan andere.

Mooi gedaan!