Lid sinds

2 maanden 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

#493 - Partij voor schrijvers

 

De Literaire Lansbrekers (de LL) gaat voor een cultureel verantwoord klimaat, gezien we in deze roerige tijden van geweld en polarisatie weinig beter kunnen gebruiken dan de meest milieuvriendelijke en tot de verbeelding sprekende hobby: lezen!
Doe met ons mee, je hoeft geen schrijver of lezer te zijn, wij staan voor iedereen met een positieve instelling. 


Onze belangrijkste programmapunten zijn:

  • wij strijden als de LL voor een gezond literair klimaat voor iedereen. Van 0 tot 100 jaar, man, vrouw of x, alle culturen, ervaren lezer of laaggeletterd; ons doel is dat literatuur in de breedste vorm toegankelijk is voor alle vormen en maten! 
  • dit betekent ook dat de bibliotheken gratis hun boeken uitlenen. 
  • lidmaatschap van de LL kost je alleen een beetje van je tijd, wij vragen ieder lid om vrijwillig een bijdrage te leveren aan de uitvoering van ons fantastische programma. Je bepaalt zelf op welke manier je dat wilt en kunt doen.  
  • beloningen en subsidies voor schrijvend Nederland en iedere LL stemmer die een lans wil breken voor de taal! Want leren doen we samen, en wat is er mooier dan van elkaar een onbekende taal leren, of een medelid helpen met lezen? 


VERBEELDING IN PLAATS VAN ELLENDE! 

VERBINDING DOOR LITERATUUR IN PLAATS VAN LOZE BELOFTES

ONTMOET MEDELEDEN DIE JE GRATIS EEN TAAL/TALEN LEREN!

REIS NAAR EEN WERELD NAAR KEUZE: MOEITELOOS EN ONGELIMITEERD! 

SLUIT JE AAN BIJ DE LL & KIES VOOR LEZEN
Lees
E
Zie 
Een 
Nieuwe wereld 

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Marije, welkom op het forum. Nu ik jouw tekst lees, denk ik dat ik met mijn inzending niet geheel aan de opdracht voldoe, maar dat hoor ik dan wel.
Je hebt een echt partijprogramma geschreven. De slogans op het eind lezen voor mij niet echt als slogans, meer titels van programma's.
Verder graag gelezen. Ik mis in de titelbalk wel een originele eigen titel. De titel die je nu gebruikt, is die van de opdracht.

iedere LL stemmer --> ik twijfel of er een koppelteken tussen LL en stemmer moet.

VERBINDING DOOR LITERATUUR IN PLAATS VAN LOZE BELOFTES ---> krachtiger zou ik vinden: verbinding door literatuur, geen loze beloftes

VERBEELDING IN PLAATS VAN ELLENDE!  ---> "in plaats van" gebruik je in twee slogans. Persoonlijk vind ik dat niet zo aansprekend. Misschien: verbeelding, geen ellende

 

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Marc-Hostwriters:

Als schrijver weet ik niet of ik geneigd ben te stemmen op je partij. Gratis boeken brengen mij niets op en ik ben bekend met de publieke afkeer voor een ‘vrijwillige bijdrage’. Beloningen en subsidies van overheidswege zijn vergiftigde geschenken… Een lans breken voor de taal? Ja, dan ben ik mee. Lovenswaardig initiatief, waarvan de titel een beetje ‘lansbrekend’ is. Verder speelt het op veilig.

Wel slim om ook niet-lezers proberen te betrekken.

 

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mili - Hostwriters

 

Welkom Marije uit Friesland. Wil net iets zeggen over subsidies van staatswege en lees Marcs commentaar. Sta volledig achter zijn standpunt, hoe anders?

Moet ‘milieuvriendelijk’ zelfs bij lezen worden gehaald? Moet ik ook inclusief en duurzaam gaan lezen, mijmer ik dan verder. Je hebt de opdracht niet echt los weten te laten, in de zin van dat je meer fantasierijk op hol bent geslagen. Wel een hele dappere poging.

Kom, laat ons lezen.

 

 

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je hebt naar mijn idee een mooi programma geschreven waarin je schrijven en lezen in een maatschappelijke context hebt geplaatst. Wat fantasie erop loslaten kan inderdaad geen kwaad, maar tegelijkertijd snap ik dat de opdracht daartoe bij eerste lezing niet echt uitnodigt.

Dat komt vast goed bij volgende opdrachten!

Succes!