Lid sinds

3 maanden 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

#491 - De magie van avontuur

In het bruisende Dublin wandelde Nina met Silly de zeemeeuw naar de haven. Vandaag had ze een van haar roze prinsessenjurken aan. Haar ogen glinsterden terwijl zij over de straten paradeerde, gehuld in haar kleurrijke gewaad. Met haar zeemeeuw beleefde zij allerlei avonturen. Ze liepen naar de kade en gingen op een bankje bij het water zitten. Af en toe zagen ze een boot voorbijvaren. Nina keek dromerig voor zich uit. Genietend zag ze zichzelf weer dansen in een prachtige paarse jurk. Silly flapte zijn vleugels opgewonden op en neer.
"Nina, stel je voor dat ik een paars prinsessenjurk had! Dat zou pas echt spectaculair zijn," hoorde zij hem zeggen. Lachend keek zij hem aan en zei, "Gekkie, dat zou inderdaad geweldig zijn. Ik vind je lief zoals je bent, ook al mis je een oog en zit je snavel scheef."
Plotseling hoorde Nina een luid gebrul en zag zij een vaartuig naderen. Op de boeg zag zij een drakenkop met spitse tanden in zijn bek. Beschermend legde zij een arm om Silly. "Rustig maar, je hoeft niet bang te zijn, ik bescherm je." Ze drukte hem stevig tegen zich en wiegde hem zachtjes. Silly wilde het liefst hard weghollen, maar door haar woorden en haar omarming voelde hij zich veilig. Dreigend kwam de boot met joelende en schreeuwende mensen dichterbij. Nu het gevaarte dichtbij was, kon Nina de sierlijke letters op de romp zien, Viking Splash Tour. Meteen werd haar aandacht naar de vrolijke mensen in de boot getrokken, sommigen droegen een helm zoals de Vikkingen het waarschijnlijk tijdens hun rooftochten hadden gedaan. Opgelucht draaide zij het hoofd van Silly naar het gezelschap toe, zodat hij kon zien dat er geen gevaar was. Ook Silly was aangenaam verrast. De mensen met hun komische helmen op lachten vrolijk en gebaarden naar Nina en Silly alsof ze hen wilden uitnodigen om mee te varen.
Nina liet zich in haar fantasie meevoeren. Zij pakte een Vikinghelm en plaatste deze op kop van haar zeemeeuw. Silly keek verbaasd naar zijn nieuwe verschijning, maar al snel genoot hij van het gebrul en gelach van de mensen. Hij voelde zich niet langer angstig; in plaats daarvan brulde hij zelfs mee als een volleerde Viking. Het werd een vrolijk avontuur voor Nina en Silly. Terwijl de boot door het water gleed, voelde Silly zich als een ware zeeprins in zijn denkbeeldige paarse kleding. Aan het einde van de tour, toen de boot terugkeerde naar het Grand Canal Dock, zwaaide Silly met zijn vleugels als afscheid. Hij besefte dat avonturen niet altijd gevaarlijk hoefden te zijn.
Terug op hun vertrouwde plek aan de kade keek Silly naar Nina en zei, "zelfs zonder die paarse jurk voelde ik me vandaag als een echte prinses." Nina lachte en antwoordde, "Dat komt omdat jij de allerleukste bent van allemaal." En zo genoten Nina en Silly de zeemeeuw van hun bijzondere vriendschap en de magie van avontuur in het kleurrijke Dublin.

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

dag HendrikJan

Erg goede tekst! Je schrijft vlot, maakt er een avontuurlijke verhaal van met de juiste spanningsboog en helpt de meeuw (was die gehavend door een botsing met de Viking Splash Tour) z'n angst te overwinnen.

Dat maakt je verhaal ook nog beter; uit de acties van Nina blijkt de vriendschap met de meeuw. Een zeurtje: de meeuw wilde weghollen (ik zou hem laten wegvliegen?).

Goed gedaan. Graag gelezen.

Johanna

   

Lid sinds

3 maanden 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

#Johannawrote schreef, Erg goede tekst!

<blockquote>Erg goede tekst! Je schrijft vlot, maakt er een avontuurlijke verhaal van met de juiste spanningsboog</blockquote>

Dank je wel, Johanna. Dit is mijn eerste kriebeltje. Uw compliment betekent veel me. Ik was er niet zo zeker van dat ik de woorden en zinnen in een goede volgorde zou krijgen.

groet Hendrikjan

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Hendrikjan, welkom op het forum, een mooi debuut. 
Je zou het lezen van het verhaal kunnen verbeteren door de tekst te verdelen in alinea's. Het leest nu als een blok. Dat geeft ook iets meer lucht aan een verhaal. Kijk eens bij de andere verhalen hoe het er daar uitziet, dan zie je het verschil. Nu vind ik het hier en daar lastig om het verhaal te volgen.
Met een enter krijg je een witregel, met shift+enter kom je op de volgende regel. 

De zinnen die gesproken worden, kun je het best onder elkaar zetten zodat duidelijk wordt wie wat zegt. Het is me ook niet duidelijk waarom je de zinnen van Silly cursief schrijft. 
Waar ik ook wat op haakte, zijn de korte zinnen waardoor het af en toe als een opsomming leest.

Vikkingen --> vikingen

 

Lid sinds

3 maanden 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Fief,

Fijn om te lezen hoe je de tekst ervaart.

Silly kan eigenlijk niet praten, want hij is een pop. Het idee was om via de zeemeeuw de gedachten van Nina te laten verwoorden. Daarom de cursief gesproken deel. Hier moet mee aan de slag. Dank je wel voor de info.

Lid sinds

2 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Hendrikjan, vlot geschreven, graag gelezen. "Weghollen" vond ik ook nogal raar voor een meeuw. Dat Silly een pop is, had ik niet uit het verhaal opgemaakt.

Lid sinds

3 maanden 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

@Emily Claeys,
Leuk dat je de tijd hebt genomen om m'n verhaal te lezen.
Alleen al door dit verhaal te schrijven en jullie feedback heb ik veel geleerd.

Het heeft me aan het denken gezet... ooh, mijn kritische ik, en ojee, mijn gebrek aan overzicht, enz, enz.
Moet ik hier wel mee doorgaan?
Het lijkt me in beweging te zetten, tot laters allemaal.