Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#480 Bord vol lol

 

22.00u:
Man van 77, met in de voorgeschiedenis een dotterbehandeling na hartinfarct. Aangetroffen: voorovergebogen in een bord spaghetti bolognese. Rigor mortis is ingetreden en het lichaam voelt koud. De partner lijkt ongeroerd.

20.30:
De vrouw zit met een glas wijn aan het vierkante tafeltje met rood-wit geblokt kleed. Ze kijkt naar haar man die in slaap gevallen lijkt te zijn.

19.00u:
Berend voelt zich niet lekker. Blijkbaar is het eten niet goed gevallen en de pasta valt hem zwaar. Jammer, want het is zijn lievelingskostje dat zijn vrouw Jantje trouw elk jaar op zijn verjaardag maakt. Niet geheel naar het originele recept uit Bologna, maar met de Hollandse twist. ‘Heb jij geen trek schat?’ weet hij maar met moeite uit te brengen. Ze heeft haar eten niet aangeraakt.

18.30u:
Jantje kust Berend op het voorhoofd, terwijl ze naar de keuken loopt. ‘Heb je trek, lieverd?’ Berend wil antwoorden, maar ze is al verdwenen in de keuken. Jantje is vrolijker dan normaal. Euforisch bijna. Hij is blij dat ze elkaar eindelijk weer echt spreken. Soms lijkt ze zo paranoïde.

18.00u:
Terwijl Berend nog even naar het toilet gaat, legt Jantje de laatste hand aan haar bolognesesaus. De vijzel die ze al eerder gebruikte voor basilicumbladeren, is nu haar instrument voor het laatste speciale ingrediënt. Voor het eerst toegepast om de maaltijd onvergetelijk te maken. Zes lege stripjes Metoprolol verdwijnen in de prullenbak...

(Laatste scène verwijderd)

 

Lid sinds

9 maanden 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker

Heel leuke vorm, dat sowieso. Terug in de tijd geeft een heel alerte beleving. Mooi. Maar de laatste 22u had er voor mij niet achteraan gehoeven. Ik snapte het met de voorlaatste van 18u ook wel. En net dat open eindje maakt het spannender dan dat ik lees welk merk er in de soep is gegaan.

Is de rigor mortis misschien beter "ingetreden" dan "aanwezig"?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@ Gi: dit recept komt natuurlijk van het darkweb. 

@ Raymond: dank voor je reactie. Ik heb het laatste blokje wat ingekort. 

Ingetreden is inderdaad een passender woord en heb ik gewijzigd.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Jascha, goed gevonden. Ik sluit me aan bij Raymond dat de laatste 22.00 uur niet zou hoeven. Het zou voor mij helemaal weggelaten mogen worden. Verder graag gelezen.

Jammer, want het is zijn lievelingskostje dat zijn vrouw, Jantje trouw elk jaar op zijn verjaardag maakt. ---> de komma achter vrouw mag weg.
 

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dankje Fief. Hoe zou je de zin over Metoprolol een plaats geven? Want ik wil terug naar het 'heden' voor de clou. 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Waarom moet de Metoprolol erin? Het is al duidelijk dat de vrouw iets in het eten heeft gedaan.
Na de tekst van 18.00 uur is het wel duidelijk wat er is gebeurd, waarom wil je dan terug naar het heden?
Als je de medicatie toch per se wil noemen, zou ik het achter het stukje van 18.00 uur zetten. Bijvoorbeeld:

De vijzel die ze al eerder gebruikte voor basilicumbladeren, is nu haar instrument voor het laatste speciale ingrediënt. Voor het eerst toegepast om de maaltijd onvergetelijk te maken.
Ze schuift zes lege stripjes Metoprolol opzij.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik denk dat het wat makkelijk er vanaf komen is als je niet benoemt wat je in het eten stopt. Metoprolol komt terug in de medische voorgeschiedenis. En het kan de symptomen verklaren hoe de man zich gedraagt. Het is dus wel relevant. Hoe jij het voorstelt kan ik het doen.