Lid sinds

5 maanden 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

480 Kookboek

Opgenomen worden in de dagelijkse sleur.

Dag tot dag geconfronteerd worden met emoties en falen.

Als het leven je citroenen geeft, maak dan limonade.

Maak van elke dag iets positiefs. Je weet nooit wanneer het voorbij is.

Emoties zijn wild. Soms word ik boos.

Ga eens afkoelen. Ik wil dat niet. Laat mij zijn

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik gok op citroenen, limonade en afkoelen.

Ik ben blij dat dit vrije vers niet verzuipt in metaforen, maar heldere taal gebruikt. Maar ik ben geen liefhebber  van het vrije vers, dus ik onthou mij liever van verdere commentaar.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Blossom, welkom op het forum. Jouw inzending voldoet naar mijn idee prima aan de opdracht. Je moest drie willekeurige woorden uit een kookboek halen en er een verhaal of gedicht van maken. Er staat nergens dat het met eten of koken te maken moet hebben. Je hebt er je eigen interpretatie aangegeven. 
De tekst zelf leest voor mij niet als een geheel. Het lijkt alsof het zes op zichzelf staande zinnen zijn die onder elkaar gezet zijn. 
De titel die je gebruikt, is de titel van de opdracht. Bij een eigen verhaal of gedicht hoort ook een eigen titel.  

Lid sinds

5 maanden 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

Fief, heel erg bedankt voor je feedback, ik heb dat dan inderdaad verkeerd begrepen. Ik zal er de volgende opdracht op letten

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

In aanvulling op de opmerking van Fief: Het mooie van deze site is dat je de tekst achteraf nog kunt wijzigen.

Ik zie hier een gedicht óf verhaal in de beginfase. Dat heeft bij mij wel het effect dat ik er zelf een verhaal of gedicht van ga brouwen. Toch lees ik hier wel aanzetten die kunnen leiden tot iets moois, maar nu is het nog wat te kaal voor mij.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Een gedicht gemaakt uit aforismen of spreuken, maar er is nog te weinig samenhang tussen de delen, of verhaal zo je wilt. Ook is het gebruiken van aforismen die je op Facebook veelvuldig leest minder origineel dan je zou kunnen. Durf je eigen aforismen te verzinnen of bestaande naar jouw hand te zetten.