Lid sinds

1 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#475 - een lege pagina

 

Dit is mijn eerste inzending, ik ben erg benieuwd naar de ervarningen/opmerkingen

 

Een lege pagina

 

 

Duisternis.. licht begint er iets te zoemen en dat gezoem zwelt langzaam aan …

 

tik tik Tik!

 

Midden in de ruimte springt er een lamp aan. Er kwam nauwelijks licht vanaf maar langzaam heel langzaam neemt de licht sterkte toe en in die duisternis ontwaart zich een schim die langzaam een silhouet wordt tot een object.

 

Het object is een stolp, een glazen stolp met daar in een voorwerp.

 

Tik tik Tik!

 

Het gezoem wordt nog iets luider..

 

De verwarming springt aan, vanuit het midden van de ruimte komt er warme lucht die de koude mist wolken naar de hoeken van de ruimte verdrijft. Rondom de stolp springen een voor een zachte wit licht spotjes aan. Door de warmte beslaat de stolp en langzaam wordt die doorzichtig. Het voorwerp is nu duidelijk te zien, het is een wit rechthoekig voorwerp.. een witte pagina.

 

De ruimte is volledig verlicht en de stolp staat in het midden van de kamer. Helemaal aan de linkerkant van de ruimte is een gesloten sluis. Plots springen daar ook lampjes aan en met een luid gesis opent de sluis. Paarse wolken zweven de ruimte in en lossen op.

 

In de opening van de sluis staat een persoon met een goed gebruikt mechanisch pak aan. En wijst triomfantelijk naar de glazen stolp. Met zware mechanische stappen loopt hij naar de stolp. Je hoort zijn ademhaling die geregeld wordt door zijn pak. Die is luid en sissend en in de stilte van de ruimte bijna oorverdovend. Hij staat nu voor de stolp en probeert die op te tillen, zijn pak maakt luide servo geluiden maar de stolp blijft op zijn plek.. de man probeert het nog een keer en zijn pak maakt nog meer geluid, maar plots gaat er een oorverdovend alarm af!

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Ragecorp, welkom op het forum. Ik vrees dat ik geen flauw idee heb waarover dit gaat. Je noemt een lege pagina, maar daar gebeurt verder niets mee. Het is vooral het woord stolp dat regelmatig terugkomt. Die vele herhalingen vind ik persoonlijk niet fijn lezen. Sorry, ik ben niet zo enthousiast over deze inzending. Misschien dat je er met een herschrijf iets meer inhoud aan kunt geven.

een glazen stolp met daar in een voorwerp. --> daarin

voorwerp.. een witte pagina. -->  een beletselteken heeft 3 puntjes. Ik zou hier eerder kiezen voor een dubbele punt.

Kijk even de de witregels. Je bent erg gul met de enters geweest waardoor je brede witregels krijgt. Met een enkele enter heb je een normale witregel.

Verzin ook een eigen originele titel. Je hebt nu de titel van de opdracht gebruikt. 

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Goede eerste poging. Zoals Fief zegt zou je meer met de lege pagina kunnen doen. Nog even verder denken. De glazen stolp is wel spannend. Is het een symbool?