Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#473 Verbond

 

Verbond

'Na 10 meter linksaf.'

De vriendelijke vrouwenstem klinkt goed verstaanbaar door de muziek heen. Mijn Pegasus PrimeOrganiser 6G Exclusive is via een draad verbonden aan de over ear SoundChambreHauteParleur Ultra, met hoog gevoelige membraam luidsprekers en voorzien van door zes autonome processoren aangedreven active noise cancelling. De in lossless flac-dubbel-plus-codec opgeslagen werken met soundtracks van actiefilms, uitgevoerd door verschillende toporkesten filteren alle restjes omgevinggeluid weg. Je betaalt er wat voor, maar dat is het meer dan waard.

'Volg de weg voor 18 meters.'

Ik stoor me al niet meer aan de kromme zinnen die richting mijn trommelvliezen mijn oren in worden gedirigeerd. 

Af en toe kijk ik iets voorbij de punten van mijn schoenen, maar houd vooral mijn blik gericht op de realtime koersen van AEX, AMX en AScX. Met kleine veegbewegingen zet ik mijn geld in beweging. Bovenin het Dotless High Dense Pixelscherm loopt een tickertape met het nieuws van de dag.

Breaking, lees ik.

'Steek het plein over in noordelijke richting,' vervolgt de vrouwenstem. 

Ik loop in hoog tempo door op de gesproken aanwijzingen en veeg mijn duim rusteloos heen en weer. Het leven is risico's nemen.

Trompetten zwellen aan, pauken roffelen angstaanjagend.

Live: schutters jagen op winkelend publiek Vrijheidsplein te Asterende. Mogelijk doden.

Ik vertraag mijn pas, tik op de navigatie en bepaal mijn positie.

'Vrijheidsplein Asterende,' zegt de vrouw.

Terwijl ik opkijk, voel ik een steek in mijn borst, draai om mijn as en val op de grond. Het plein is zo goed als leeg. Een orkest zet de eerste noten in van No time to die. Een snaredrum lijkt in afwijkend ritme de muziek te zijn binnengedrongen. 

 

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Lekker verhaal, Hadeke. Fijn dat je er weer bent. De technische beschrijvingen zijn heerlijk over de top. Wat een dramatische samenloop van omstandigheden. Telefoneren is dodelijk, dat blijkt. Graag gelezen.

Volg de weg voor 18 meters. --> de s achter meter mag weg.

 

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Je bent er weer snel bij Fief. Dankjewel. Ik ben ook blij dat ik weer ben. 😀 Er is nog wel wat broze gezondheid aanwezig in huize Hadeke, maar de aanwezigheid is nu ons houvast.

Wat betreft de meters, dat vond ik juist zo'n grappige stomme vertalingzin, zoals dat soms gaat in navigatie-apps.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

"Keer om indien mogelijk!" :-P

Erg gelachen om de technotaal. Geen woord van begrepen. Afgezien daarvan is het verhaal maar al te goed te volgen. Leuk bedacht!

Hou je haaks!

Lid sinds

4 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Hadeke,

Bedankt voor je verhaal. In de eerste alinea duizelt het van de verschillende namen en woorden. Die namen vind ik vervelend lezen, ik denk dat we na één keer al een goede impressie hebben van wat je met die namen wil zeggen. Ook zou ik suggereren om aan het begin van het verhaal een korte schets te maken van waar je hoofdpersonage zich op dit moment bevindt. Dat zal meer coherentie in het verhaal creëren. 

Het einde vind ik erg goed!

 

 

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Dank voor de reactie. 

@Anna: ik snap je punt. Bij het schrijven vond ik het juist grappig om zo uitgebreid te herhalen als onderdeel van het karakter van de hoofdpersoon. Ik ga er verder op kauwen 

Ff een dingetje wat een schrijver nooit moet doen 😀: zagen jullie het verband tussen titel en de genoemde titel? Bij het schrijven gniffel ik daar zelf om, in de wetenschap dat het weer zo'n typische Hadekekronkel is, die weer veel te ver gezocht is.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ik ben ook weer erg wazig in mijn eigen reactie. 🙃

Titel en genoemde liedtitel bedoelde ik: No time to die

Maar goed: Verbond met zijn telefoon en een Bond nummer. 😇

Lid sinds

9 maanden 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik had deze gemist tot nu, maar wil wel even melden dat ik het verloop en einde erg sterk vind. In het begin was het idd even doorbijten met de technische bambojambo, maar ik kon het hebben vanwege de duidelijke absurditeit.