Lid sinds

1 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#465 Jezus redt

 

 

Bij het krieken van de dag wist Houston dat hij ging sterven. Jaren lang had hij zich op deze dag voorbereid, nadat hij was veroordeeld voor de dubbele moord die hij dertig jaar geleden had gepleegd.
Tot zijn grote frustratie was er een vrouw geweest die zich jarenlang had verzet tegen de doodstraf. Nu op deze dag waarop de straf eindelijk ter uitvoer zou worden gebracht had ze toestemming gevraagd hem op te zoeken in de dodencel en Houston had daarmee ingestemd.

'Waarom? '
Ze zat naast hem en een glimlach verlichtte haar gezicht. ’ Jezus is in mijn hart. Hij is gestorven voor onze zonden. Ik vind dat niemand de doodstraf verdiend. '
Houston stond op. Hij ademde zwaar en keek haar aan.

Weet u wel dat u mijn leven tot een hel hebt gemaakt met die Jezus van u. Ik had mij al lang geleden erbij neergelegd dat ik de doodstraf zou krijgen. Maar iedere keer werd er weer een verzoek tot uitstel ingediend. Door u. ‘
Zijn stem trilde van ingehouden woede. ‘Als u zo gek bent op die Jezus van u zal ik ervoor zorgen dat u hem vandaag te zien krijgt. ‘
Hij sloot zijn sterke handen om haar nek en wurgde haar.
'Dit is omdat je mijn leven tot een hel hebt gemaakt. '

 

 

 

 

 

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Schrijvenisfijn, je hebt een boeiend verhaal ingestuurd, ik las het met interesse. Zijn frustratie komt mooi tot uiting. Ik vraag me alleen wel af, wat de link is met de opdracht; welke letter speelt hier een rol?
Klein zeurtje: verdiend is met een t.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Al de derde keer dat Jezus opduikt in de verhalen deze week, er zal dus wel een link met de opdracht zijn, zeker? Leuk verhaal, schrijvenisfijn, helemaal in de stijl van Taco. Benieuwd naar zijn commentaar. 

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leuk gevonden! Ik vraag me af hoe de beveiliging geregeld is, als hij de kans krijgt een bezoeker te vermoorden...

Volgens mij moet jarenlang (tweede zin) aan elkaar?

 

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leuk verhaal met onverwachte afloop. Let wel op de geloofwaardigheid. Ik denk dat de beveiliging in zo'n geval niet toestaat om alleen met zo'n gevaarlijke gevangene te zijn. De J roept blijkbaar een sterke associatie met Jezus op, want het komt in drie verhalen terug.