Lid sinds

2 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 463 Even ertussenuit

Op mijn wandeltocht merk ik dat het kermis is in het dorp en mijn gedachten dwalen af naar René.

Ooit besloten wij onder de leiders om op de avond van de dorpskermis eindelijk eens buiten de context van de jeugdbeweging samen op zwier te gaan.

De anderen lieten op zich wachten. René en ik stapten café ‘The Club’ binnen. Eerst wilde René niet, want ook al was hij er nog nooit geweest, wist hij dat er luchtig geklede animeermeisjes waren. Die  zouden vriendelijk doen en proberen om op onze kosten voor zichzelf geen water uit de kraan, maar het duurste drankje van de zaak te versieren.

Ze waren mij enigszins bekend, want op zondagen reed ik op mijn fiets door het dorp in uniform en dus in korte broek. Ik kwam dan steeds voorbij deze zaak waar die meiden mij vanuit het deurgat meermaals hadden nagefloten.

René was vijf jaar ouder dan ik maar van het iets schuchtere type.

Net voorbij de ingangsdeur gingen wij aan de toog staan en bestelden  twee biertjes. Toen die, ja hoor, gebracht werden door een poeslieve dame met de vraag of wij ons kwamen vermaken, dook René in elkaar en stamelde ik dat wij snel weer verder moesten. Wij dronken een slok en stoven weer naar buiten. Daar liepen wij in de armen van onze makkers die naar ons opkeken omdat wij die beruchte club hadden bezocht.

Wij voelden ons apetrots maar stelden meteen een ander etablissement voor, ook met dames, maar die meer op onze grootmoeders leken. Het bier smaakte er naar het goedkope afwasmiddel waarmee ze de glazen spoelden.

Ook uit die zaak zijn we weggerend en naar de kermis getrokken, waar wij ons goed geamuseerd hebben. Hoe lang is het nu geleden dat ik Réné nog gezien heb? 

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Schmetterling, mooi hoe iets herinneringen op kan roepen. In die zin goed bedacht.
De laatste zin dekt voor mij niet de lading. Je beschrijft één avondje stappen. Dan zou je beter kunnen zeggen: Wat was dat een leuke avond.
Ik sluit me aan bij de opmerking van Ton dat er weinig spanning in het verhaal zit.

Daar liep wij in de armen ---> liepen

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Veel potentie, weinig pretentie, leuke herinnering, merk ik toch op dat er wat spijt inzit? 

ps: kijk je nog even naar: "Daar liep wij in de armen van onze makkers die naar ons opkeken omdat wij die beruchte club hadden bezocht." +> liepen

GG

 

Lid sinds

2 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bedankt Ton, Fief en Tony voor jullie reactie. Ik heb de laatste zin veranderd. Wat de spanning betreft: ik verzeker je dat die er was daar aan de toog toen 'Mireille' onze pintjes bracht.;-)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Misschien zou er meer spanning zijn als je alle 300 woorden aan de scène met Mireille gewijd had, inclusief setting, personages en dialoog? Wat ik grappig vind is het haastig vertrek. Is het soms afschuw?