Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#462 - Kunstmatige ellende

 

Opdracht aan AI: Verzin een ruige platte dialoog van 400 woorden tussen ''Piet en Mien, bij de afvalbak van de Albert Heyn''

AI:

Piet: (doorzoekt de afvalbak) Verdomme, Mien! We staan hier weer, als een stelletje verdomde straathonden die moeten jagen op voedselresten.

Mien: Rustig aan, Piet. We hebben geen andere keus. Het is deze ellendige wereld die ons zo verdomd weinig te bieden heeft.

Piet: Geen andere keus? Wat een kutsmoes, Mien! We kunnen verdomme harder vechten, onze eigen weg uit deze teringzooi vinden.

Mien: Doe niet zo stoer, Piet. Je denkt toch niet serieus dat we eruit kunnen komen zonder een beetje geluk? Het is verdomme niet onze schuld dat we hier terecht zijn gekomen.

Piet: Nee, het is nooit onze schuld, hè? Altijd de schuld bij anderen leggen. Misschien moet je eens in de spiegel kijken en beseffen dat we zelf ook keuzes hebben gemaakt die ons hier hebben gebracht.

Mien: Oh ja? Dus je denkt dat ik dit leven heb gekozen? Denk je dat ik ervoor heb gekozen om dagelijks met honger naar bed te gaan, om onze kinderen te zien lijden?

Piet: Fuck, Mien, ik bedoelde het niet zo... Ik ben gewoon gefrustreerd. We zitten vast in deze klote-armoede, en het voelt alsof we geen uitweg hebben.

Mien: Weet je, Piet, ik snap je frustratie. Maar als we elkaar de schuld blijven geven, komen we nergens. We moeten samenwerken, onze krachten bundelen en een uitweg zoeken. We kunnen niet opgeven.

Piet: Je hebt gelijk, Mien. Ik ben gewoon gefrustreerd en boos op alles en iedereen. Maar laten we onze woede omzetten in vastberadenheid. Laten we vechten voor een beter leven.

Mien: Dat is de spirit, Piet. We kunnen niet wachten tot iemand ons een hand toesteekt. We moeten onze eigen kansen creëren, onze eigen weg banen.

Piet: Verdomme, Mien, ik hou van je. Je bent sterker dan ik dacht. Laten we samen die wereld daarbuiten laten zien wat we waard zijn.

Mien: Ik hou ook van jou, Piet. Laten we de strijd aangaan, ongeacht hoe ruig en oneerlijk het spel ook is. We zullen niet rusten totdat we een beter leven hebben verdiend.

Piet: Precies, Mien. We zullen deze verdomde afvalbak achter ons laten en de wereld laten zien dat we niet opgeven. We zijn sterker dan dit.

 

Geen literatuur, maar wel heel makkelijk. 5 minuten of zo. Ik wou het gewoon eens in de groep gooien, want deze techniek gaat snel. En je doet er niks aan.

 

 

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Havee Wee, 

Deze AI-bot heeft gelukkig nog niet in de gaten hoe een verhaal ook interessant kan worden geschreven. Het resultaat is nog heel erg hapklaar. Als er ruzie wordt gemaakt, wordt er flink gescholden en het even daarna ook meteen weer opgelost. Er is een plot, maar zonder diepgang. Datzelfde geldt voor de personages. 
Mijns inziens is het plot precies wat een kleuter ervan verwacht: je maakt ruzie en dan los je het op. Precies genoeg om de basiselementen van een verhaal mee te maken, maar echt vermakelijk/ goed geschreven is het nog niet. 

Het klopt dat het schrikbarend is hoeveel een AI-bot al wél kan verzinnen met de weinige input die het krijgt, maar ik denk niet dat we hoeven te vrezen dat de AI-bots zich zodanig snel ontwikkelen dat ze ook binnen een korte tijd weten hoe ze met nuances en plot- en personagegroei moeten omgaan. 

Maar ik ben het met je eens dat de techniek snel gaat. Toch wel iets om in de gaten te blijven houden. 

Groet, 

Nadine

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi HaVeeWee, leuk dat je de weg naar SOL weer hebt gevonden. Ik sluit me aan bij de opmerkingen van Nadine en hoop de volgende keer weer een verhaal van jouw eigen hand te mogen lezen.