Lid sinds

10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #460 - Een hachelijke situatie

 

Echt heel ontspannen is het dan weer niet, zo op de wc zonder toiletpapier. Hier en daar hangt een flintertje papier aan het verder kale kartonnen rolletje. Even overweeg ik de restjes papier los te peuteren maar ik zie het eerlijk gezegd niet tot een goed einde komen, hoe ik er ook over nadenk. Een simpele kwestie van even uitschudden is er niet bij, zal ik maar zeggen. Het feit dat ik me op de tweede etage van mijn werk bevind maakt het er ook niet beter op.

Zorgvuldig ga ik in mijn hoofd de mogelijkheden langs. De eerste optie die in mij op komt is om in de mannen wc naast mij een rolletje weg te halen. Dan wel met de broek op de knieën natuurlijk. Nog zittend en een hand op het slot spits ik mijn oren. Hoor ik nu iets? Penibele situaties lijken geluidsbedrog in de hand te spelen en geïrriteerd stel ik vast dat het een monster in mijn hoofd is. Voor mijn eigen gemoedsrust schud ik nog wat uit en knijp de billen stevig tegen elkaar. Daar gaan we dan, denk ik. Vlot draai ik slot open en daarna vliegensvlug weer dicht.

‘Alles goed daar?’ klinkt de stem van mijn mannelijke leidinggevende. Niks geen geluidsbedrog, denk ik. Even overweeg ik om een rolletje te vragen maar bedenk me dan toch.

‘Hallo?’ klopt hij op de deur. ‘Wie zit hier?’

Welke richting ik ook denk, het blijft zonder enige sturing. Er komt geen enkel woord bij op en dus blijf ik stilzwijgend zitten. Minuten kruipen voort terwijl ik de deur van het hokje naast me open en dicht hoor gaan. Ik overweeg het om het op een rennen te zetten maar dit is het niet type situatie waarbij ik simpelweg mijn broek kan optrekken.

De deur naast mij klikt van het slot, de deur wordt geopend en weer gesloten. De gladde zolen van leren schoenen schuifelen over de tegels. Er stroomt water en even later begint de windblazer. 

De windblazer stopt.

Het geschuifel komt dichterbij en stopt voor mijn deur.

Wederom wordt er geklopt en ik hou mijn adem in.

‘Hallo? Is daar iemand?’ vraagt hij weer.

Werkelijk, deze man is als een hond met een bot, denk ik. Het wordt nu wel heel gênant. Was ik nu maar meteen eerlijk geweest over de schaarste aan wc-papier.

Weer een klop op de deur. Harder, ongeduldiger deze keer.

‘Hallo! Geef eens antwoord. Ik wil weten of je in orde bent.’ Klinkt het vanbuiten het hokje.

Onder geen beding kan ik antwoord geven. Hoe kan ik hem ooit nog onder ogen komen.

‘Als je nu geen teken van leven geeft, breek ik de deur open’.

Een hitte verspreid zich in mijn borst. Uit impuls trek ik de wc nog maar eens door. Na een minuut stilte kan ik opgelucht ademhalen als zijn voetstappen vervagen en de zware deur naar de wc-ruimte dichtvalt. 

 

 

 

 

 

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Teresa, welkom op het forum. Ik vind het een grappig verhaal en zeker ook goed geschreven. Je beschrijft inderdaad een hachelijke situatie. Met veel plezier gelezen. Ik hoop dat je ook meeschrijft met de opdracht die we morgen krijgen.

In de tekst zag ik een paar schoonheidsfoutjes en ik mis een originele eigen titel. Je hebt nu de titel van de opdracht gebruikt. Ik weet niet waarom je de tekst cursief hebt gezet, persoonlijk zou ik het normaal plaatsen en het cursieve gebruiken voor een titel in de tekst of een buitenlands woord of zin.

 ... te peuteren maar ik zie  --> maar is hier een voegwoord en hoort dan achter een komma te staan.

mannen wc  --> volgens mij moet dit één woord zijn. Persoonlijk vind ik herentoilet dan mooier.

rolletje te vragen maar bedenk me ---> ook hier hoort voor maar een komma

rennen te zetten maar dit is het --> en hier

... breek ik de deur open’. --> punt hoort voor het ah-teken 

Hoe kan ik hem ooit nog onder ogen komen.  --> punt moet een vraagteken zijn.

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Teresa, een grappig, oh zo realistisch stukje. Naast de ontbrekende komma's en titel, heb ik als enige bedenking dat vooral op een werkplek de vrouwen- en mannentoiletten elk in een aparte ruimte en zeker niet naast elkaar horen . Hopelijk blijf je een tijdje want er is op het forum dringend nood aan vers schrijftalent. 

Lid sinds

10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Fief: Ik heb geen flauw idee waarom het cursief geplaatst is. Dat heeft ook mijn voorkeur niet. Aankomende week een herkansing, goed? Heel eerlijk gezegd, had ik gewoon zin om te schrijven en typte op google 'schrijfopdracht' in. Toen kwam dit forum eruit. Ik heb weinig, zeg eigenlijk maar gewoon niet, ingelezen wat de regels zijn. Ik begrijp nu hoe het met de titel werkt. Komt helemaal goed. Bedankt voor je spelling- en grammatica feedback! Heel fijn. En dankjewel voor het compliment natuurlijk.

@Gi: helemaal eens. Ik twijfelde al hè. Nu wil het lot, dat de wc' s op mijn werk dus WEL zo in elkaar zitten. Je bedenkt het niet maar goed. Kwam wel heel lekker uit voor mijn gedachten spinsel. Lijkt me leuk en bedankt voor de positieve feedback.

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Teresa, zo ben ik ook begonnen op SOL en inmiddels vier jaar verder. Elke week weer een uitdaging met soms veel en soms weinig inspiratie, maar ik probeer elke week mee te doen. Het lezen van de andere verhalen en juist ook de opmerkingen vind ik erg leerzaam.