Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#455 Schrijfopdrachtig



Aardbeiaardier > (aardbei - beiaardier): Mythisch wezen dat bij zonsopgang de aardbeien luidt.

Appelsapstroom > (appelsap - sapstroom): De aanvoerlijn van appelsap voor kleine kinderen op hete zomerdagen

Beleidsruimtewezen > (beleidsruimte - ruimtewezen): Alien die zich in beleidsruimte verstopt.

Blokfluitsignaal > (blokfluit - fluitsignaal). Experiment van de Nederlandse Spoorwegen om in het kader van een grotere publieksvriendelijkheid het vertreksignaal te muzikaliseren

Corpulentezon > (corpulent – lentezon): het soort zon waarbij corpulentie niet langer schuil gaat achter winterjassen en driedelig grijs (traditioneel in april of mei).

Theepottenkijker > (theepot – pottenkijker): persoon die de serviesafdeling van kringloopwinkels afstruint zonder iets te kopen

Onderwerphengel > (onderwerp – hengel): gereedschap van het team van de wekelijkse schrijfopdracht

Viaducttape > (viaduct – ducttape): tape dat haarscheurtjes in betonnen kunstwerken afdekt

Omleidinggevende > (omleiding – leidinggevende): tautologische uitdrukking voor leidinggevenden

Boekwerkdruk > (boekwerk – werkdruk): het gevoel dat mensen onder de 20 ervaren bij de confrontatie met papieren teksten.

Magazijnsvragen > (magazijn – zijnsvragen): Het soort vragen dat een vluggertje in een opslagruimte zou moeten oproepen.

Slootschouwburgerwachtkamervragen (Slootschouw – schouwburg – burgerwacht – wachtkamer – kamervragen): Ik zou ook kamervragen stellen over een slootschouwburgerwacht.

Bedankt voor deze opdracht, vond hem leuk om te doen!
Eva

 

Lid sinds

1 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Prachtige woordkunst! Hoewel ik niet het geduld kan opbrengen om Sint Juttemis af te wachten, ben ik nieuwsgierig naar het antwoord op de kamervragen.
De groeten van Chezz

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Commentaar Marc: Jij bedankt Eva voor je meer dan kronkelzinnige woordspel en woordspelingen. Er zitten juweeltjes tussen en de uitleg erachter is bijwijlen hilarisch. Het onderwerp van onderwerphengel deze week was een aas dat blijkbaar in de smaak viel …

 

Mili kan helaas de laatste inzenders niet beantwoorden, maar leest mee. Ze is even ten onder gegaan en ik wacht geduldig tot ze weer uit haar nevelen opdoemt.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank Marc voor je commentaar! Jullie aas was inderdaad inspirerend.

Musonius, wauw, een aardbeiaardier gespot, ik ben jaloers. Ik ben steeds te laat, hanengekraai en schapengeblaat ten spijt.