Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#455 - Woordenksels

Hartstochtwering als in "In een wereld vol hartstochtwering, droegen de pinguïns strakke maatpakken van bevroren spaghetti terwijl ze op stelten dansten onder een regen van smeltende marshmallows."

Vibratorenvalk als in "de vibratorenvalk vloog door de lucht, zijn veren trillend in een kleurrijk spektakel, terwijl hij elektrische golven van genot verspreidde en sensatie bracht aan alles wat hij passeerde."

Lingerief als in "ze tastte in haar handtas en vond haar lingerief, haar koplampen straalden en hij vond de weg."

Bondageraad als in "wanneer hij zijn latex broek aangetrokken had, de kaarsen vet toonden en de zweepjes uit de kast kwamen, bregon de bondageraad."

Masturbeerput (niet te verwarren met de probeerput) als in "hij gooide zijn zakdoek in de masturbeerput, achteloos, alsof de walm hem niet trof."

Vaginaalmoes als in "ze gaf de bedelaar een vaginaalmoes, hij bedankte vriendelijk."

Neukenmerk als in "zijn dikke duim is zijn neukenmerk."

Protestikel als in "Ondanks dat de zon niet scheen, bleef zijn protestikel hangen."

Eikelner als in "De eikelner zette de fles wijn op onze tafel en schold mijn vriendin uit."

Slipperzik als in "Omdat zij haar slipperzik niet wilde verbergen, brak hij zijn been."

Begrijpenis als in "Omdat hij zoveel begrijpenis toonde, viel haar mond open."

 

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Tony: Aardig, boertig, geestig, grappig, luimig, vernuftig.  In 1908 definieerde iemand deze termen reeds als volgt: 

Wat door vlugheid van geest en gevatheid uitmunt, en daardoor een aangenamen indruk maakt, tot vroolijkheid stemt. Aardig houdt het midden tusschen boertig, grappig on luimig, die grover, en geestig, vernuftig, die fijner zijn. Boertig, grappig, luimig worden gebezigd van eene minder puntige scherts, maar die den lachlust sterk opwekt. Geestig, vernuftig veronderstellen, waar het scherts geldt, altijd een talent van vermaken, waarin zich scherpzinnigheid aan aardigheid paart. Het geestige is de gedachtenuiting, die het gevolg is van snel en fijn opmerken van een zeer levendig vernuft; het veronderstelt meer begaafdheid, terwijl bij het ver nuftige, dat nadert tot hetgeen men schrander noemt, meer de scherpzinnigheid op den voorgrond treedt. Men zegt zoowel een geestige als een vernuftige inval, maar eene vernuftige, niet eene geestige uitvinding.

 

Lid sinds

1 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mijn omgeving kijkt bezorgd naar mij; ik schuddebuik bij het lezen van jouw woordvindsels en van pure pret verlaten klanken, waarvan ik niet wist dat ik ze in me had, mijn keel. Een oudere dame - danig geschokt - belt blozend 1-1-2, ik grijp haar mobiel en begin hardop voor te dragen uit jouw lijst. De centralist vindt hetgeen hij hoort kennelijk zo ongehoord hilarisch, dat hij het gesprek op de speaker zet en doorschakelt naar andere centrales. Het gevolg is dat 1-1-2 gedurende langere tijd onbereikbaar is. Je wordt bedankt, Tony Coppo!
De groeten van Chezz

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Commentaar Marc: ‘Hartstochtwering’ en ‘vibratorenvalk’ zijn onvervalste Coppoiaanse bedenksels met een uitleg die zomaar de aanzet kan zijn van een stomend verhaal. Een beetje man of vrouw kan wel tegen een stootje en neemt geen aanstoot aan ‘neukenmerk’ en ‘begrijpenis’. Ik amuseer me kostelijk.