Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#455 Dostalgie

Dostalgie: heimwee naar het Dostijdperk

Lieve apenkop, wellicht tegen de opdracht in eer ik je met net geen honderd woorden. Jij was voor mij de grootmeesterschrijver van 99-woordenverhalen; weloverwogen geschreven in vergrootglasheldere taal, glimlachwekkend en tot op de schrijflettergreep geDOSeerd.
Aan Facebook had je een broertje kassiewijle. Je wilde levensechte reacties en geen verplichte duimpjes, dus bleef je steevasthoudend jouw hersenspinsels plaatsen op SOL; een apenstreek pur sang.
Jouw reacties onder de ingezonden verhalen waren vaak een compliment en veelal een feest. De autocorrectiestift bleek iets te fanatiek. Je wilde geen verkeerde indruk wekken en koos een alternatief: Vief. Voor altijd in genegenheid aanvaard.

 

Om aan de opdracht te voldoen:

Muziekelijk --> ongezonde obsessie voor een muze

Optweevolgend --> drie

Sambal Brandalarm --> voeding waarin deze sambal in mindere mate aanwezig is

Emoticonserveermiddel --> apparaat waarmee kleine afbeeldingen voorgeschoteld kunnen worden

Onafbeeldingen --> illustraties in wording

Hummusonius  -->  smeuiige puree van liederlijke verzen.

wordfreud --> literaire zenuwarts

 

 

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Fief, stilmakende ode aan Dos, prachtig! Ook helemaal in de geest van Dos dat je (een beetje) tegen de opdracht ingaat, mij stoort dat geenszins.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Commentaar Marc: De hommage aan Dos is uit de duizend. Heel mooi verwoord en voor zij die Dos kenden, recht in en vanuit het hart. De daaropvolgende woordenlijst is fijn doordacht en een ludiek woordenspel.

Commentaar Mili: ja, een fraai eerbetoon aan Dos, Fief. Ik moest ook altijd zo glimlachen om het door hem consequent schrijven van ‘Vief’. Dos schreef gewoon hoe hij het wilde. Het zal Lia, zijn weduwe, goed doen jou te lezen. Ze heeft van ons de link om mee te kunnen genieten.

 

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Oei, als de verzen in humusonius echt liederlijk zijn, zullen sommigen dit onverteerbaar vinden en hebben ze wellicht een wordfreud nodig.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Prachtig eerbetoon aan Dos! 
en mooie woordvondsten 

.citaat: “Elf, bij Ultrakorte Verhalen kun je een groot aantal van zijn verhalen”

Schreef Dos daar onder een ander pseudoniem? 

Lid sinds

1 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dubbel genoten, omdat je jouw bijzondere woordverzinsels niet alleen opsomt in een lijstje, maar ook integreert in een lopend - en kennelijk, voor degenen die Dos kenden, zeer passend - verhaal.
De groeten van Chezz