Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#455 Woordverzinsels

Venijntje (venijn-Nijntje): boosaardig knaagdiertje.

Naaldhakbijl (naaldhak-hakbijl): gereedschap dat je helpt om met beide voeten op de grond te blijven.

Overloopschoenen (overloop-loopschoenen): schoeisel van de deserteur.

Maretakkewijven (maretak-takkewijven): onaangename corpulente vrouwen die in bomen klauteren.

Rookgordijnroede (rookgordijn-gordijnroede): close up van elektronisch rokende naakte man.

Stationstraatmadeliefje (Stationstraat-straatmadeliefje): wandelaarster in de stationsbuurt.

Paterbierbuik (paterbier-bierbuik):  geestelijke vochtophoping.

Oorsmeerlapje (oorsmeer-smeerlapje): onethisch gebruikt washandje.

Paternosterbolletjestrui (paternosterbolletje-bolletjestrui):  Attribuut bij aankomst Ronde van Frankrijk in Lourdes.

Nonnenbillenkoek (nonnenbillen-billenkoek):  Verzoeningssnoepje na de lijfstraf.

Verloskamerheer (verloskamer-kamerheer): gynaecoloog.

 

 

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Goed gevonden Gi. De eerste twee vind ik het leukst. De naaldhakbijl vooral vanwege de uitleg en Venijntje omdat mijn fantasie daarbij gelijk op hol slaat. Zou een machtig mooie serie kunnen opleveren!

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leuk gevonden, Gi. Die Venijntje-boeken, daar ben ik ook wel benieuwd naar, maar het zal wel pedagogisch niet verantwoord zijn.

Nonnenbillen moest ik opzoeken. Die naam is - voor zover ik weet - niet gangbaar in Nederland.

Overloopschoenen en Verloskamerheer vond ik de mooiste woorden met de mooiste uitleg.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Haha Gi, goed gevonden. Als we al moeten kiezen, ga ik ook overloopschoenen en verloskamerheer. Het venijntje is een goede derde. Ach, ze zijn allemaal goed gevonden.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Heerlijk, die commentaren, bedankt allemaal, ik ga er straks nog een aantal extra verzinnen. Dit is leutig!

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Commentaar Marc: Hoe verzin je het? Maretakkewijven, rookgordijnroede, nonnenbillenkoek … Ik zou ze eigenlijk allemaal moeten herhalen hier. De uitleg erachter is zo mogelijk nog hilarischer.

Commentaar Mili: Gi, eigenlijk bespeur ik best wel een viesch draadje in je magistrale inzending. Onaangename corpulente vrouwen in bomen (doe ik nu aan ‘fatshaming’; weet je, het boeit me niet) die elkaar besmeuren met oorsmeer, speurend naar mannen met erecte roedes om dan af te glijden op rode naaldhakken naar stationsbuurten in de hoop genageld te worden in een paternoster … zucht

Lid sinds

1 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zoals bij andere inzendingen is het ook hier lastig de beste of leukste aan te wijzen. Hier kan ik niet kiezen tussen het venijntje, de overloopschoenen en de verloskamerheer. Ze hebben voor mij gemeen dat ze in één oogopslag de betekenis treffend weergeven.
De groeten van Chezz