Lid sinds

2 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#451 Protestlied

 

Hoe luid klinken die gezangen
Zij dringen door tot in mijn cel
Ik zong ze voor ik werd gevangen
Hoe luid klinken die gezangen
De galg staat klaar, ik word gehangen
Door hen riskeerde ik mijn vel
Hoe luid klinken die gezangen
Zij dringen door tot in mijn cel

 

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Schmetterling, wat mooi gevonden. Ik laat het technische commentaar over aan de coach. Ik heb het in ieder geval met plezier gelezen.

In de laatste zin moet min mijn zijn 

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ja, mooi. Ik haak wel een beetje op het riskeren van je vel. Daarnaast vraag ik me af of je door hen of voor hen je vel riskeerde. Verder goed gedaan! (Vind ik.)

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Luguber, Schmetterling, maar brandend actueel als je nagaat waarvoor mensen tegenwoordig opgesloten, gemarteld of gedood worden.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schmetterling,

Technisch in orde. Weliswaar gaat het van trocheïsch naar jambisch, maar erg storend is dat niet. Refreinregels zijn goed gekozen.
Net als Hadeke bleef ik haken bij regel zes; naar wie verwijst 'hen'? Er mag ruimte zijn voor interpretatie, maar hier heb ik toch het gevoel dat ik essentiële informatie mis. Ook vroeg ik mij af of 'voor' of 'om' in plaats van 'door' niet beter zou zijn.
Mooi gekozen onderwerp. Zo zie je maar dat trioletten zich zowel voor ernst als luim lenen.

De dichtcoach

Lid sinds

2 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@ Gi: dank voor de reactie en het begrijpen van de inhoud.
@ Musonius: oef, het valt in de smaak! Bedankt voor de feedback. Ik laat 'door' staan omdat het door het zingen van het protestlied is dat de hp in de cel is beland en veroordeeld werd.
@ SchrijfDeb: bedankt. 

Lid sinds

1 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Wauw, ik ben echt onder de indruk van je gedicht. Het is heel beeldend, knap gedaan. Technisch heb ik er totaal geen kaas van gegeten, maar als je iemand raakt is je poging volgens mij gelukt :) 

Lid sinds

2 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank je Melina, dat is precies wat ik met mijn 'dichten' beoog: iemand raken zonder mij al te veel aan de regeltjes te houden.