Lid sinds

2 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#450 Goed fout

 

Ik open de achterdeur en verwelkom de warmte van deze veelbelovende zonnige lentedag. Schichtig steek ik mijn hoofd naar buiten. Met een licht misselijk gevoel werp ik een blik naar links. Oef… Niemand te zien of te horen. Het secreet van hiernaast lijkt niet thuis te zijn. Ik heradem en doe een vreugdedansje in de deuropening. Als kers op de taart steek ik terwijl uitbundig mijn middelvinger omhoog naar het naastgelegen huis.

Plotseling verstijf ik. Achter het raam op de eerste verdieping van haar woning staart mijn buurvrouw me aan met een ijzige blik. “Shit”, denk ik, terwijl ik schoorvoetend achterwaarts naar binnen schuifel. Dit is goed fout.

Met een wee gevoel in de maag probeer ik echter om niet te lang stil te staan bij het voorval. Misschien had ze me toch niet gezien? Nee, natuurlijk had ze mij gezien! Ze keek me recht in de ogen met de meest boosaardige blik die ik ooit gezien heb.

Ik maak me klaar om te gaan werken en probeer het gebeurde te vergeten. Terwijl ik de auto uit de garage rijd, kruis ik mijn vingers in de hoop dat ze niet buiten is en ik ongezien kan wegrijden. Ik heb geluk!

Na een lange en drukke werkdag rijd ik mijn straat in. Van ver zie ik blauwe flitslichten ter hoogte van mijn huis. Tenminste, waar mijn huis vanmorgen nog stond. Terwijl tientallen brandweermannen nog nablussen, rollen de tranen over mijn ogen terwijl het besef doordringt.

Mijn blik wordt getrokken naar de voordeur van mijn buurvrouw. Daar staat ze, met haar armen gekruist, een koelbloedige blik en de akeligste grijns die ik ooit heb gezien.

 

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Sara, welkom op het forum. Ik heb genoten van je verhaal. Het leest vlot.
Er moet echter nog wel heel wat meer aan voorafgegaan zijn dat de buurvrouw deze drastische actie uitvoert. Ik neem aan dat ze je huis niet in de hens steekt alleen voor een opgestoken middelvinger.

Als kers op de taart steek ik terwijl uitbundig ---> "terwijl" staat hier te veel, denk ik.

“Shit”, denk ik, ---> als je het denkt, hoeft het niet tussen ah-tekens

probeer ik echter om niet te lang stil te staan bij het voorval. ---> "echter om" maakt de zin stroperig. Misschien:
probeer ik niet te lang stil te staan bij het voorval.

Terwijl tientallen brandweermannen nog nablussen, rollen de tranen over mijn ogen terwijl het besef doordringt. ---> twee keer "terwijl" in de zin leest niet lekker. Het woord "terwijl" komt veel voor in je verhaal. Ik zou hierin iets variëren of kijken waar je het weg kunt laten.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Niet dralen, posten die handel. Dank voor je eerste verhaaltje!

Er zijn een paar verbeterpuntjes aan te merken, maar ik laat dat aan de coach.  Ik genoot van je enthousiaste stijl!

GG

 

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik vond het een goed gevonden en leuk geschreven verhaal. Ik verwachtte eigenlijk dat de buurvrouw op het eind ook met opgestoken middelvinger zou staan :)

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leuk hè?

Het wordt ook altijd gewaardeerd als je feedback op andere verhalen geeft, dus voel je vrij om dat te doen 😊

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mooi in scène gezet en verbijsterend. Dat is meteen ook iets om over na te denken: de geloofwaardigheid van een verhaal. Vaak zie je dat schrijvers moeite doen om te suggereren dat er een reden is voor het gedrag van de personages. De schrijvers geven dan hints. Boosaardigheid heeft vaak een achtergrond. Zo voorkom je dat een personage een karikatuur wordt.