Lid sinds

1 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

449; Ik wou dat ik een ridder was

 

Ik wou dat ik een ridder was. Dan was ik groot, dan hoefde ik mijn zwaard maar te laten zien en dan zou Willem eindelijk eens ophouden. Ik zou ook wel graag een kabouter willen zijn. Net zo groot als de kabouter van de buren. Als die echt zou zijn dan gingen we samen dingen doen. Als je je hoofd laag bij de grond houdt en dan rondkijkt dan kun je een beetje zien hoe een kabouter dingen ziet. Jammer genoeg ben ik te groot voor een kabouter, maar niet groot genoeg voor een ridder. Om een ridder te zijn moet je op tafel gaan staan, maar dat mocht niet.
Gelukkig kreeg Willem ook straf. Die staat boos te kijken in de hoek aan de andere kant van de kamer. Net goed!

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Merel, welkom op het forum. Dit is een korte eerste bijdrage.
Je schrijfstijl is vlot en in die zin graag gelezen. Ik ben benieuwd naar je volgende bijdrage. Morgen krijgen we weer een nieuwe opdracht.

Wat betreft de tekst zelf, haak ik op het woordje "dan" in de eerste zinnen. De meesten kun je naar mijn idee probleemloos schrappen. 
Ik had ook graag wat meer verhaal willen lezen. Ik mis nu achtergrond bij het verhaal, over de relatie tussen de ik-persoon en Willem.

... dan zou Willem eindelijk eens ophouden. --->  waarmee?

Als je je hoofd laag bij de grond houdt en dan rondkijkt dan kun je een beetje zien hoe een kabouter dingen ziet. ---> hier kun je al twee keer "dan" schrappen.
Als je je hoofd laag bij de grond houdt en rondkijkt, kun je een beetje zien hoe een kabouter dingen ziet.

Lid sinds

1 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Fief,

Dank je wel. Ik zou inderdaad het woordje 'dan' vaker kunnen schrappen. 

Ik zal de volgende keer proberen een iets langer verhaal te typen, maar morgen heb ik een drukke dag.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

De nieuwe opdracht verschijnt op dinsdag, maar je hebt daarna een week de tijd om je verhaal in te sturen. Als je echter pas tegen het einde of later je verhaal instuurt, heb je kans dat minder forumleden reageren. 

Lid sinds

4 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Merel, 

Welkom op het forum en bedankt voor het insturen van je verhaal. Het kinderperspectief is goed gelukt. Waar ik wel moeite mee heb zijn de korte zinnen. Je hoeft niet altijd volzinnen te gebruiken, dat kan afbreuk doen aan het verloop van de tekst, maar ik vind dit wel erg gejaagd. 

Ook verwart het mij dat ze een ridder én een kabouter wil zijn, zijn dat niet twee totaal verschillende dingen? Het las voor mij helaas onlogisch. 

Het einde vind ik erg leuk.