Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#443 Doe er het uwe mee

 

Alvorens u zich waagt aan deze ongecensureerde poging mijn mening in proza te vangen, wil ik u graag wijzen op het volgende: verwacht van mij geen lieflijke verzen, aan poëzie heb ik een broertje dood. Alles wat u leest komt uit de bodem van mijn hart; ik noem het beestje bij zijn naam, om de hete brij wordt niet gedraaid.
U staat vrij hier het uwe van te vinden zonder dat ik daar één nacht van wakker zal liggen. Laat uw fantasie spreken en laat de beelden ten volle en zonder schroom binnenkomen.
Ik wil u wel op het hart drukken dat ik geenszins verantwoordelijk wens te zijn voor de uitwerking die mijn uitspraken op u zullen hebben, het zal me aan mijn reet roesten of liever nog, aan die van u. Nee, dat is gelogen. Op zijn minst hoop ik op gefronste wenkbrauwen, maar liever nog een kreet van ongenoegen.

 

Eigen verantwoording

Van kanker en kinderen blijf je af
De rest krijgt ruim baan
Dik is lelijk en negers geen bezwaar,
maar #metoo lijkt me nu wel gedaan

Je kunt je de hoogte in neuken
Maar ga je nadien niet beklagen
hoe je eerbaarheid is aangetast
Het was er op voorhand om vragen

 

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Commentaar Marc: De vrijbrief van een dichter(es) die er schoon genoeg van heeft om telkens gewezen te worden op haar ‘incorrecte’ taalgebruik, dan wel de uitwerking die haar woorden eventueel kunnen hebben op de onverhoedse lezer, deze disclaimer. Dan krijgen we een kernachtige en niet mis te verstane rijmelarij waar je mondhoeken van gaan krullen. De koe wordt bij de horens gevat en de dingen bij naam genoemd. In your face. Geinig.

 

Lid sinds

1 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Fief, 

Och wat heb ik genoten van je poëzie. Je disclaimer sluit mooi aan op je verhaal dat je beschrijft. 

Gelachen met gefronste wenkbrauwen. 

Groetjes.

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Marc: het doet me genoegen je mondhoeken te laten krullen. 

@Hadeke: echt hele slechte poëzie. Musonius zou een rolberoerte krijgen. Maar ... je was gewaarschuwd.

Senseii: oprecht blij met je gefronste wenkbrauwen.

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

 

Commentaar Mili: ondanks het vervelende feit van roestvorming is het ‘aan mijn reet roesten’ in een vrijmoedige disclaimer die mijn hart stal. Buiten dikke lelijke negers om ligt het accent vervolgens op ‘MeToo’ en weet je, Fief, ik dacht er vaak ook zo over. Je vers is nog niet op de hoogte van Piet Paaltjens of anderen, wel zeer duidelijk. Dank voor je inzending.

 

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Mili, dank voor je reactie. Het hele me too gebeuren ligt natuurlijk genuanceerder dan ik hier schets, voor deze opdracht vloog ik even uit de bocht. Wat je precies bedoelt met je opmerking over Piet Paaltjens is me niet duidelijk. Ik kan me voorstellen dat het mijn erbarmelijk dichten betreft.