Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#443 - De ontdekking van de hemel

Gij, mijn trouwe lezerspubliek,

Bereid u voor op een literair avontuur waarbij geen blad voor de mond wordt genomen. Doch, alvorens ik u meeneem in de wereld van mijn verhaal, wil ik stilstaan bij iets essentieels. Als verwoed schrijver ben ik mij terdege bewust van de impact die mijn woorden kunnen hebben op uw gemoed. Het is een precair tijdsgewricht waarin wij leven en ik begrijp ten volle dat sommige van mijn verwoordingen emoties teweeg kunnen brengen.

Doch, ik verhef mijn stem om te benadrukken dat de personages in mijn episch oeuvre niet noodzakelijk mijn persoonlijke opvattingen reflecteren. Elke protagonist kent zijn eigen stem en zijn eigen uniek verhaal. Als geachte lezer vraag ik u om te luisteren naar deze verschillende stemmen en te beseffen dat fictie geen garantie biedt op waarachtigheid.

Het is mij bekend dat sommigen onder u bepaalde woorden of acties in mijn verhaal als choquerend kunnen beschouwen. Doch, ik wens niet te schrappen wat mijn personages zouden zeggen of doen. Ik geloof in de kracht van literatuur om ons te confronteren met onze eigen ideeën en overtuigingen.

Als slot, wil ik benadrukken dat ik open sta voor feedback en discussie. Laten wij deze uitwisselingen met eerbied en empathie voeren, zodat wij gezamenlijk kunnen rijpen en leren.

Tony



De ontdekking van de hemel

Zij was de zon in zijn donkere bestaan, de boter op zijn croissantje en de melk in zijn cappuccino. Hij was de prins op het witte paard die haar hart veroverde met zijn charmante glimlach en zachte strelingen. Samen zouden ze de wereld veroveren, hand in hand, met een hart vol liefde en een glimlach op hun gezicht. 

‘Is dat jouw kipje niet?’ vroeg zijn beste vriend in de kleedkamer van de sportschool met zijn vinger wijzend naar zijn smartphone waar een filmpje speelde vanop de site voor sletjes die houden van grote en veel lullen.

Lid sinds

2 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#443

Lid sinds

2 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ik vind je verhaaltje sterk. Ik vind de disclaimer eigenlijk te verontschuldigend. Van mij zou die steviger mogen, gelijk het verhaaltje.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Commentaar Marc: Om te beginnen, een disclaimer om in te kaderen. Tony doet het weer … Alles dat erin moet staan, staat erin met de nodige fijne zelfspot. Een juweeltje. Dan het verhaaltje … lullen en kutten scoren eigenlijk altijd. Toch schoot ik hardop in de lach, totdat Mili me met een nijdige por tot de orde riep. Graag gelezen!

 

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Prachtig omschreven disclaimer, poëtisch bijna. Het verhaaltje voelt dan weer wel een beetje als een anti-climax, of heb je bewust dit contrast gebruikt? 

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Wat wil je nu? Feedback of discussie? En empathie, voor wie? De schrijver of de hoofdpersoon die door zijn beste vriend -wat een vriend trouwens- op zijn kipje gewezen wordt, tentoongesteld (-gespreid is wellicht passender) op het wereldwijde web. Ja, zeg het maar! 😉

Goed gedaan, daar start ik geen discussie voor op. Aanvaard dat maar.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Troost je Tony, ik was ook smoor op de stoeipoes in wiens etablissement ik voor de buurvrouw Duits bier ging kopen. Ik was toen twaalf. 

Lid sinds

1 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Tony,

Je woordkeuze in je disclaimer vind ik ijzersterk. Ik benijd je schrijfwijze en heb het een paar keer opnieuw gelezen. Proficiat. En je plot, ik was stom verbaasd. Leuk bedacht, knap gedaan! Alleen sluit ik mij wel aan bij ELF wat betreft te verontschuldigingen. Graag gelezen.

Groetjes.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Commentaar Mili: Het voorzetsel ‘vanop’: typische  Belgische standaardtaal. ‘Vanaf’ of ‘van’ is standaardtaal voor het gehele taalgebied. Volkomen anti-boeiend deze opmerking

want

een succulente disclaimer en een sappig verhaaltje.

PS Marc gaf ik geen por, ik heb zijn bril verbrijzeld. De waarheid komt altijd toch wel aan het licht.

 

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Prachtig geschreven! Genoten van de disclaimer maar eerlijk gezegd nog meer van het 'stukje'. 
De tegenstelling over ervaring van de realiteit samengevat in een paar zinnen. 
Degene wie voor de een de wereld is, kan door een ander gereduceerd worden tot een stuk vlees

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@ELF: dankjewel, ik corrigeerde het nummertje meteen, dank!

@Marc: dankjewel, oppassen met dat porren! Voor je het weet, krijg je een etiket :)

@Fief: dankjewel!

@Virtuoso: ik heb dat bewust geprobeerd, blij dat je het opgemerkt hebt! Dank

@Hadeke: aanvaard!

@Gi: ik troost me met die gedachte :)

@Senseii: dankjewel!

@Mili: vanop mag blijven hé? Goed verbrijzeld, wie brilt er nog hedentendage?

@AvS: dank voor het genieten: erg fijn dat je de bedoeling vatte! Leuk dat te bereiken in enkele zinnen.