Lid sinds

1 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#443 - Alle kleuren van de regenboog

 

Dit verhaal bevat sporen van een scherpzinnige mening van een man wiens geloofsovertuiging het beeld van de hedendaagse genderdiscussie niet accepteert.

Toen ik zag dat de zitbanken in het centrum nu ook al in de kleuren van de regenboog geverfd waren, knapte er iets in mij. Alsof dit de druppel was die de emmer deed overlopen. De ergernis nam toe. Ik kon niet meer stil zijn. Ik moest en zou spreken. De woorden in mijn keel smeekten om verlost te worden uit hun gevangenschap. Langzaam liep ik naar het stadsplein op deze drukke zaterdagmiddag.               

“Waar gaat het toch heen met de beschaving? Als het misselijkmakende idee van de jaarlijkse gaypride en de mogelijkheden voor geslachtstransitie al niet erg genoeg zijn, is er nu ook nog eens de klinkklare onzin van de hedendaagse genderdiscussie. De ruimte om jezelf te kunnen identificeren als wat dan maar ook, met de reden dat iemand zich zowel geen man als vrouw voelt, is in mijn ogen volslagen belachelijk.       

Tijdens de schepping van de mens creëerde God maar twee genders, de man en de vrouw. Voordat de onderontwikkelde atheïsten beginnen met mekkeren, zal ik jullie een stapje voor zijn. Jullie zeggen dat volgens wetenschappers is geconcludeerd dat wij een product zijn van de evolutietheorie. Allemaal heel leuk en aardig, maar heb jij ooit een aap gezien die zowel geen mannelijke als vrouwelijke identiteit had? Het feit dat er neukfouten zijn in ons systeem, die het natuurlijke proces in geaardheid verkeerd hebben begrepen, is weer een andere discussie. Voor nu houd ik het bij de misverstanden over het aantal genders. Een paar eeuwen geleden zou je met zulke opvattingen als heks op de brandstapel eindigen. Als dit concept teruggehaald wordt naar vandaag de dag, kunnen we misschien de mentale gezondheid van de mens genezen.”  

 

 

 

 

 

Lid sinds

1 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@schrijvenisfijn : Daar ben ik mij van bewust. Aha, dank voor je toelichting. 

@Marc : Dank voor je commentaar!!

@Fief : Bedankt voor je reactie. Goede feedback, ik heb het aangepast. :) 

@Hadeke : Bedankt voor je toffe reactie, ik snap wat je bedoelt en heb het gelijk aangepast. Waardevolle feedback! :)

@Mili : Bedankt voor de feedback! Ik heb het aangepast in mijn verhaal.

 

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Commentaar Marc: De disclaimer doet al een wenkbrauw optrekken; niet veel schrijvers zeggen van zichzelf scherpzinnige meningen te spuien. Vervolgens krijg je een mini-essay waaruit de lezer de conclusie zou kunnen trekken dat ze met een enigszins reactionaire ijzervreter te maken hebben. Het einde echter haalt dat onderuit door onbeschaamd op de lachspieren te mikken. Nog van dat …

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Senseii, goed verhaal. Je zou het van mij nog wel iets scherper mogen zeggen.

van een man diens geloofsovertuiging ---> diens moet wiens zijn, volgens mij.

nu ook al in de kleuren van de regenboog geverfd waren knapte er iets in mij.  ---> tussen waren en knapte hoort nog een komma. 

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

De disclaimer zet je verhaal in een mooi licht. Daarmee is de disclaimer ook een goed onderdeel van je verhaal, vooral met de 'sporen van' 

Volgens mij zijn we niet ontstaan uit de evolutietheorie. 😀 De theorie verklaart een mogelijk ontstaan, maar daarmee zijn we eerder een product van de evolutie. Naar mijn idee klopt je zin daarmee niet.

Graag gelezen. 

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Commentaar Mili: @Fief is al langs geweest, zie ik. Resteert je nog een ‘n’ toe te voegen achter: ‘De woorden in mijn keel smeekte mij’ > smeekten. Aangezien ze al in je keel zitten, is ‘mij’ achter ‘smeekten’ overbodig. En @Hadeke sprak al over ‘het ontstaan uit een theorie’. Het gebruik van het werkwoord 'zullen‘ - 2 x zouden in je laatste zin – is te vermijden; het maakt een tekst vaak omslachtiger dan nodig is.