Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#442 - Ondanks de angst

 

Als een kolossale, dieprode ballon dobber ik door de lucht, hoog boven de stad. Vanaf mijn verheven positie heb ik een weids uitzicht over alles wat er zich onder mij afspeelt. Auto's krioelen heen en weer als mieren, terwijl mensen in haastige tred hun weg vervolgen. Vanuit mijn positie lijkt het allemaal zo klein en onbetekenend.

Op een zacht briesje zweef ik voort, mijn huid wuivend in de wind. Het is een serene en rustige plek, ver boven de drukte van de wereld. Ik kan alles op mijn eigen tempo observeren, zonder haast en zonder stress.

Hoezeer ik ook geniet van mijn uitzicht, ben ik niet helemaal op mijn gemak. Angst voor wat er zou kunnen gebeuren, spookt voortdurend door mijn hoofd. Wat als iemand mij uit de lucht zou schieten?

Vreugde én angst vermengen zich in mijn gedachten, waardoor het lijkt alsof ik in een mentale achtbaan zit. Ik probeer mijn zorgen weg te wuiven en me te concentreren op het schouwspel dat zich onder mij afspeelt.

Dan verschijnen daar plots de vliegtuigen, die langs mij snellen. Sommige zijn zo ver weg dat ze eruitzien als kleine stipjes in de lucht, terwijl andere zo dichtbij komen dat ik ze bijna kan aanraken. Een innerlijke strijd woedt in mij, een strijd tussen de drang om te blijven en het verlangen om weg te gaan.

Natuurlijk blijf ik hangen en observeer alles met vrees en fascinatie. De bergen in de verte, de rivier die langzaam door het landschap slingert - het is allemaal even prachtig en betoverend. Ondanks de angst die in mij woedt, voel ik me toch vrij en gelukkig, als een rustige toeschouwer van de wereld beneden.

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tony, rake beschrijving. De titel had ook 'Ondanks de rust' kunnen zijn want zowel sereniteit als angst komen aan bod. 

Lid sinds

2 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Hoi Tony,
mooi gegeven, je reis over de wereld.
ik vraag me af wat precies je afweging is geweest voor de verleden tijd. Voor mij vergroot dit de afstand tot de HP.
Ik denk dat door het in het nu te plaatsen het alleen maar sterker kan worden.
In de verleden tijd wordt het ook sneller beschrijvend ipv invoelend. En show ipv tell mis ik nu.
En "ballonmateriaal" past niet bij je eerste zin. Je bent als een ballon, je hoeft geen ballonmateriaal (wat ik ook geen mooi woord vind, sorry) te hebben.

Lid sinds

1 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Tony, 

Mooi verhaal om te lezen. Ik bewonder je schrijfstijl. De manier hoe je jouw zinnen formuleert is prachtig.

Groetjes. 

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Mooi inhakend op de actualiteit. 

Het is mooi liefdevol en tegen het eind kunnen we zelf de afloop invullen. Ik ga niet zo mee in 'de angst die in de ballon woedt'. Zo komt hij niet op me over. Juist het vredige verslag, maakt dat ik meeleef met de ballon, omdat ik weet dat hij uit de lucht geknalt gaat worden. Ik zou ervoor pleiten om de ballon dat helemaal niet in de gaten laten hebben.

Maar dat is slechts een terzijde bij een goed verhaal.

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

dag Tony

Erg mooi beschreven. De lezer kan met je meevliegen en ervaren wat er gebeurt. Ik zou de spanning m.b.t. de naderende vliegtuigen iets dwingender gemaakt hebben, maar vond je verhaal fijn om te lezen.

Stevige zinnen. Het lijkt zo eenvoudig geschreven, en dat is denkkracht ervan.

Knap!

 

Johanna

   

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Tony, het meeste is al gezegd en sluit ik me bij aan. Het leest lekker weg, eigenlijk helemaal niet Tony's. Met plezier gelezen. 

Hoezeer ik ook geniet van mijn uitzicht, ben ik niet helemaal op mijn gemak. --> deze zin klopt voor mijn gevoel zo niet helemaal. Achter de komma moet het zijn: ..., ik ben niet helemaal op mijn gemak. Of je moet van hoezeer hoewel maken.