Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#442 Groter dan de Beatles

 

John Lennon zei ooit dat de Beatles groter dan Jezus waren. De hoon was voor hem, zoals zovelen die een ongemakkelijke waarheid verkondigen. Als ik nu zou verkondigen groter te zijn dan de Beatles, zou ik vermoedelijk een vergelijkbare derriedouche over me heen krijgen. Het is het lot van degenen die niet aan de hypocrisie van valse bescheidenheid meedoen.

Enige verschil tussen mij en Lennon is dat hij omringd werd door steunpilaren met een vergelijkbare mate van genialiteit als hemzelf. Ik ben omgeven door talentlozen, die ook nog eens hun frustraties over hun ongeneeslijke vorm van kansloosheid, op mij botvieren. Snelgraaiers die in mij de enige mogelijkheid zien om een stukje glamour te introduceren in hun kleurloze bestaan. Die hun misvormde smoelwerken in de bladen krijgen met interviews vol leugens hoe zij de inspiratie hebben gevormd voor mijn formidabiliteit. 

Mijn onuitputbare empathie dwingt me ertoe dit soort meeloopfetisjisten te tolereren. Dus klim ik vijf avonden per week het podium op, om de beroepszuigers een rol te geven in mijn show. Hoewel er altijd een grote groep staat, blijft het voor mensen zoals ik een solistisch bestaan. De bijrolspelers hebben eenheid gevonden in hun pleurabele manier van communiceren. Mijn uitdrukkingswijze is zo fijnzinnig dat deze voor eenvoudige zielen niet te doorgronden is. Toch blijf ik hoop houden dat er iemand opstaat met dezelfde finesse, die mijn de pan uitspattende hersenroerselen tot een machtige brij weet te kneden. Net zoals Ono dit bij Lennon deed.  
 

 

Lid sinds

2 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Op eenzame hoogte in figuurlijk zin. Denk ik. Ik snap het idee. Maar ik voel het niet helemaal in het verhaal.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Volgens mij was het een uit zijn verband gerukt en ook nog verkeerd geciteerde uitspraak van John. Maar ieder verhaal dat over the Beatles gaat is van meerwaarde.

Ik zie het thema er wel -vanuit een creatieve invalshoek- in terug. Het wordt alleen wat weinig verhaal, het blijft voor mij teveel een beschouwing. 

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Virtuoso, ik vind het weleen lekker overtrokken verhaal. De sarcastische toon leest heel natuurlijk. Natuurlijk staat jouw hp op eenzame hoogte. Misschien niet echt een verhaal, maar ik vond het vermakelijk om te lezen. 

Dus klim ik vijf avonden per week het podium op, om de beroepszuigers een rol te geven in mijn show. --> de komma achter op mag weg.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank allen voor het lezen en de feedback. Eenzame hoogte is meerzijdig op te vatten. Wellicht was deze niet helemaal volgens de intentie van de opdracht. Maar HP voelt zich veel te goed om zich aan een opdracht te binden.

@Hadeke

Je hebt het ook over het VS van de jaren 60, waarin zaken snel als godslastering werden gezien (en dat was zo ongeveer een misdaad in die tijd).