Lid sinds

1 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#439 In het gareel

Anna kwam buiten adem binnen en haastte zich naar de receptie.
'Van de Heuvel en Sandbrink. Ik kom voor een sollicitatie.'
Keurig gemanicuurde nagels vlogen over het toetsenbord.
'Neemt u de lift naar de vierde verdieping. Linksaf en rechtdoor. '
Ze knikte vriendelijk naar Anna en richtte vervolgens de aandacht op de man achter haar.
Anna liep naar de lift en drukte op de knop.
Haar hartslag was weer tot bedaren gekomen en toen ze de lift uitstapte was ze klaar voor de uitdaging.
Op de drempel stokte haar adem. Van schrik liet ze bijna haar tas vallen.
In een grote zaal zaten zeker dertig mensen.
Met moeite vond Anna een lege stoel, streek haar rok glad en ging zitten.
'Je moet een nummertje trekken, 'fluisterde de man naast haar en wees naar een automaat in het midden van de zaal. Anna werd rood en stamelde een bedankje. Dit had ze nog nooit meegemaakt.
Terneergeslagen wankelde ze met nummertje 34 terug naar haar stoel en zocht naar de display. Die stond op nr.2.
Opeens klonk er een harde bel. Tot haar grote verbazing stond iedereen op, klapte één keer in de handen en ging weer zitten.
Anna keek met open mond om zich heen. Wat was dat?
Het display klapte op nr.3. Een man stond op en verdween door een deur.
Moedeloos zakte Anna op haar stoel in elkaar. Dit werd niets. Misschien moest ze deze baan maar uit haar hoofd zetten. Weer klonk de bel, sprong iedereen op en klapte in zijn handen. Dit herhaalde zich nog drie keer en net op het moment dat Anna overwoog maar naar huis te gaan klapperde de display om te stoppen bij nr 34. Huh. Anna keek naar de deur en weer terug op het briefje in haar hand. Hoe was het mogelijk. Het geroezemoes in de zaal overstemde haar gedachten. Met haar nummer vastgeklemd in de hand verliet Anna de zaal.

 

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Schrijvenisfijn, ik heb het nu een paar keer gelezen, maar het is me nog niet duidelijk waar het over gaat. Ik zie de opdracht er ook niet in terug. Ik zie ongetwijfeld iets over het hoofd.

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi SIF, ik ken dit gedoe als een psygologisch experiment waarin groepsdruk wordt onderzocht. Ik zat dus te wachten op het moment dat de hp zou gaan meedoen. Het verhaal is bizar, daar houd ik wel van. De opdracht zie ik er niet in terug.

Grtz,
Taco

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hi Schrijvenisfijn, ik vind wel degelijk de opdracht terug n het binnenkomen, naar de lift stappen, de lift uitstappen, de zaal binnentreden, de loop naar de nummertjesautomaat en de zaal verlaten van de hp. Verder is de bedoeling voor mij ook wazig tenzij de naam van het bedrijf iets hoort prijs te geven?

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Gezien de titel en het verhaal loopt hier iemand behoorlijk uit het gareel. Dat lijkt me een zeer bijzonder loopje. Wat dat betreft aan de opdracht voldaan. 😀

Voor mij blijft het nog wat teveel steken in het ook voor mij bekende psychologisch experiment, waardoor ik wat minder in het verhaal kom. Een tip: zet het verhaal eens in de tegenwoordige tijd.

Graag gelezen  

Lid sinds

1 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hulde aan Hadeke. In het gareel lopen kan betekenen naar de pijpen van iemand anders dansen. Om dat de duiden was dus dat experiment nodig. Anna danste niet naar de pijpen van de bel. Ze bleef gewoon zitten en kreeg daarom de baan. Gi kwam ook in de buurt. 

 

 

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Schrijvenisfijn, ik herken het experiment en liet me daardoor inderdaad afleiden. Daardoor miste ik de diepere laag die je zojuist onthulde. Ik zocht al naar verschillende beschrijvingen van je voortbewegen die 'lopen' suggereren. Overigens; ook hulde voor jou, vanwege dit - geslaagde - doordenkertje!
Ben het eens met Hadekes suggestie je verhaal in de ott te zetten.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat fijn dat de opdracht tot dit tot nadenken stemmend verhaal leidt. Een schrijfopdracht is slechts een aanleiding tot een verhaal. Je hoeft je er niet strikt aan te houden, vind ik. Ik zocht in eerste instantie ook naar het loopje, maar dat was minder opvallend dan het geklap. Het opvallend loopje is dus niet in de pas lopen. Knap verzonnen!