Lid sinds

5 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #439 - Winkelstraat

 

Het zonlicht zorgt voor een rossige gloed in haar krullen die vrolijk op en neer dansen. Haar handje trekt aan de mijne en zorgt er voor dat ik sneller loop dan ik eigenlijk wil. ‘Rustig aan joh’, zeg ik, ‘we hebben toch geen haast?’ Mijn driejarige peuter kijkt me aan met die typische blik in haar ogen waarvan ik weet dat ze iets in haar schild voert. Inmiddels zijn we in het voetgangersgebied aangekomen en laat ze mijn hand los zodat ze alvast een stukje vooruit kan gaan.

Ik zie dat ze haar blik naar beneden gericht houdt terwijl ze loopt en specifieke straatstenen overslaat. Haar voetjes bewegen schokkerig van links naar rechts en af en toe zie ik haar ook een klein sprongetje doen. Eén moment lijkt ze haar evenwicht te verliezen maar gelukkig herstelt ze zich. Dit ontlokt haar een klein gilletje en ik hoor haar zachtjes zeggen: ‘oeh, bijna’. Een voorbijganger kijkt vertederend op haar neer, maar ik zie ook twee verbaasde blikken van een ouder echtpaar.

Ik haast me achter haar aan. Zodra ze hoort dat ik vlak achter haar ben kijkt ze verschrikt om en roept: ‘Pas op mama, de vloer is lava!’  

 

Lid sinds

2 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

hoi Kim, Ik zie het voor me, wat een lief verhaal. Het is inderdaad een speciefieke manier van lopen, ik weet niet of het niet te duidelijk is voor de opdracht waarin je het lopen niet mag benoemen.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hi Kim, volgens jouw profiel is het al weer lang geleden dat je hier nog iets schreef. Welkom terug, dus. Ik vind het een leuk bedacht verhaaltje. Over iets schrijven wat men niet mag benoemen is geen makkelijke opdracht. Je hebt het goed aangepakt. 

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Kim, het kleuterspel op straatstenen heb je goed getroffen. De opdracht gaf volgens mij wel ruimte om het woord 'lopen' te gebruiken, zolang je maar niet benoemt wat de bijzondere manier van lopen is. Graag gelezen.

Lid sinds

5 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@ Gi: klopt inderdaad, ik heb even een schrijfpauze gehad ;). Vind het leuk om weer terug te zijn en dank voor je feedback! 

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Kim, wat leuk iets van je te lezen. Ik mis het woord "lopen" niet. Ik zie het kind zo voor me en "de vloer is lava" geeft mij wel een beeld. Goed gevonden. Ik vraag me af of drie jaar niet te jong is voor dit spelletje en het eerder een iets ouder kindje moet zijn. Vijf jaar of zo. Verder met plezier gelezen.

Lid sinds

5 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Fief: dank voor je reactie! Het gaat over mijn eigen peuter en die is momenteel helemaal in een lava-fase. Van de week wilde ze 's avonds niet gaan slapen omdat haar bed ook lava was, hahaha! 

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ik zie het helemaal voor me. Mooi gedaan.

Dit ontlokt haar een klein gilletje

Ik zou haar gewoon een gil geven: 'Aaah!' 😀

Doe je een sprongetje of maak je een sprongetje? Ik dacht maak.

Graag gelezen.