Lid sinds

2 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#438 Dierenrijk Mensdom

Alle dieren zijn gelijk, maar sommige dieren zijn meer gelijk dan anderen.
De ergste vorm van ongelijkheid is proberen ongelijke dingen gelijk te maken.  

Ik schreeuw het van de daken, niemand kan ons raken.
Perfect zijn, betekent vaak veranderen.

Na een poosje werd toen éven dit berichtje doorgegeven:
Het is een morele kwestie of we het recht hebben om soorten uit te roeien.
Liefde is de bloem die je moet laten bloeien.
Het is geen kunst oud te worden; het is een kunst ermee te leven.

Mensen zijn amfibieën, half geest en half dier.
Gelijkheid wordt nooit verworven; het is altijd een gevecht.
Wie weet wat het eind is als het pleit zal zijn beslecht, maar dit is echt, dit is echt.
Beste mier,
Mier mier mier mier mier
mier mier mier mier
beste mier
mier mier mier mier
beste mier
beste mier
mier.

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Elf, het was zeker een pittige opdracht. De coach heeft ons echt aan het werk gezet. Ik denk dat je aan de opdracht hebt voldaan, maar door de lange zinnen leest het niet lekker. De hoeveelheid mier op het einde zou voor mij niet hoeven. 

Lid sinds

2 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

ik ga spelen met de lengte.
het stukje Mier is inderdaad niet nodig, maar wou zo graag de hele brief van Eekhoorn (Toon Tellegen) erin zetten.
ik ga maar eens herschrijven. dank je voor je feedback

 

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Elf, je hebt een mooi thema gekozen, maar toch ik mis nog een beetje de lijm tussen de individuele zinnen. Dat vond ik eigenlijk zelf ook meteen het moeilijkste van deze opdracht: hoe maak ik er een soepel en ritmisch geheel van? 

Oh en ik hou van Toon Tellegen, fijn om hem hier te lezen!

 

 

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

ELF,

Dat is een leuk experiment. Prozazinnen gebruiken voor een rijmend gedicht. Het zou kunnen werken in een rap (ik moest denken aan een NL tv-satire (ben kwijt welke) waarin de week doorgenomen wordt in een rap en gebruik gemaakt wordt van beeldfragmenten met citaten van o.a. politici), maar op papier komt het over als een knittelvers.
Probleem is ook dat je op zoek naar samenhang in rijm de samenhang van inhoud uit het oog verloor; inhoudelijk is het verband vaak zoek.
In dit geval had je dus beter kunnen kiezen voor een prozavorm en zoeken naar zinnen die inhoudelijk beter aansluiten op elkaar. Nog een probleem hierbij is dat prozaregels minder snel te herkennen zijn bij het publiek.
Wel leuk dat je dit experiment aandurfde.

De dichtcoach