Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 438 - Zing, lach, huil, bid...

 

Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder.

Deze woorden zeg ik tegen mezelf onder een regen van pijpenstelen terwijl ik loop langs het voetpad van mijn vader. 

Goed, ik zing vandaag als de vogels die vroeg zingen, vecht tegen mijn krokodillentranen, huil mee met de wolven in het bos, bid tot God die dood is, lach om Zijn wonderbare Werk als een boer die kiespijn heeft, maar desalniettemin de schepping grenzeloos bewonder.

En morgen? Een morgen zonder zorgen, want hoewel één zwaluw nog niet de lente maakt, hoor ik de haan die, bij het krieken van de dag, victorie kraait. Een nieuwe lente, een nieuw geluid.

(en toen kwam de olifant)

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Marijcke, als ik dit lees, zie ik dat het bij jou zonnestralen regent en je tovert weer een glimlach op mijn gezicht. Ik denk dan;
Laat haar, laat haar, laat haar haar eigen gang maar gaan
Laat haar, laat haar, ze heeft het weer eens goed gedaan! 😉

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Marijcke, of het helemaal voldoet aan de opdracht weet ik niet, maar je hebt mooie zinnen samengesteld. Die laatste zin ontlokte een glimlach. Graag gelezen.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ja de olifant is een topper! Leuk hoe je de verschillende gezegdes samensmelt. Hier en daar zie ik wat gesmokkel met de juiste woorden, maar het leest vlot, dus geen haan die ernaar kraait! 

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Marijcke,

Laat ik dan toch een haan zijn die ernaar kraait. Dit is wel een zeer ruime interpretatie van de opdracht. Een cento is het niet, maar ik zie wel dat je je hebt laten inspireren door citaten en deze met zegswijzen - zoals Chantal dat al mooi aangeeft - leuk weet samen te smelten. Een pluim dus voor je creativiteit. Erg leuk gedaan.

Ik wilde nog opmerken dat een zwaluw nog geen zomer maakt, maar ik las dat beide varianten voorkomen.
Zie: Eén zwaluw maakt nog geen… lente!

De dichtcoach

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank je wel, Musonius voor je leerzaam en lovend commentaar. Ja, ik ben nogal een impulsief schrijvende mens. Ik ga achter mijn laptop en zet de kraan open. Klikt het niet, dan botst het niet. Ik had veel plezier aan deze opdracht. Maar het is een moeilijke! Ik had meer mijn best moeten doen om aan de eisen te voldoen. Volgende keer beter?! Nog een fijne dag toegewenst met af en toe een streepje zon. :)