Lid sinds

1 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#438 ik geef je een roosje

 

 

Je hebt niet in de gaten wat je allemaal met me doet
Langzaam aan verdween ik in een gat
Ik was woest op iedereen die zei
dat ie wel wist hoe het nu zat

Kon ik nog maar even bij je zijn
Wat doet het ongelooflijk veel pijn
Ik hou van jou, tot de wei zonder dauw

Toen wist ik het
ik geef je een roosje, mijn roosje
ik geef je een roos elke dag

Het is twee uur s'nachts
we liggen in bed
op de vloer ligt een lege fles wijn
en kleren die van jou en mij kunnen zijn

 

 

 

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Ja, Schrijvenisfijn, luid en duidelijk.
Je had van mij wel meer verschillende liedjes mogen gebruiken. Je gebruikt nu verschillende zinnen uit dezelfde liedjes.

s'nachts ---> 's nachts

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Schrijvenisfijn, enkele zinnen herken ik uit liedteksten, niet alle komen me bekend voor. Maar dat hoeft voor mij niet om dit toch een leuke bijdrage te vinden. 

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Door jou heb ik al twee dagen het schattige 'Ik geef je een roosje, mijn Roosje' in mijn hoofd. Graag gelezen, maar het had naar mijn smaak diverser mogen zijn.

M

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

De opdracht levert een leuke verscheidenheid op. De meeste zinnen herken ik. Sommige niet. Een leuk kort verhaal, dat wel wat langer had mogen zijn. Wel van genoten.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijvenisfijn,

Ook voor jou geldt dat de citaten aan de lange kant zijn, met het gevolg dat je er moeilijk een eigen stempel op kunt drukken, zeker niet als er maar een paar werken aangehaald worden. Probeer je te beperken tot één vers per werk en put uit meer bronnen, zodat je cento wat meer gevuld wordt.
Citaten moeten wel één op één overgenomen worden: 'en kleren die van jou en mij kunnen zijn' = 'En kledingstukken die van jou of mij kunnen zijn'

De dichtcoach

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Schrijvenisfijn,

Ik vind het goed gevonden dat je 'een roosje' uitdeelt.

Met plezier gelezen. Nog een fijne zondag toegewenst met of zonder een glaasje wijn:)