Lid sinds

1 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#428 - Zet het op Vinted!

Hij scrolde nog een keer door de spulletjes die MariekeVG te koop aanbood op haar Vintedprofiel. Geen kinderspulletjes en geen mannenkledij. Op enkele foto’s poseerde ze voor de spiegel in haar slaapkamer. Haar telefoon verborg haar gezicht, maar als hij inzoomde zag hij dat ze aan haar beide ringvingers geen ring droeg.

Ze verkocht geen vrouwenkledij in maten die schommelden tussen medium en XXL. Ze had dus controle over haar gewicht. De foto’s waarop ze duidelijk haar best deed om haar jurken aan te prijzen, toonden een aantrekkelijke vrouw van halverwege de dertig. Ze had schoenmaat 38 en hield van merkkledij.

De kamers waarin ze foto’s nam deden ruim aan en hadden stijlvolle gerenoveerde parketvloeren. Dankzij de bloempotten die ze te koop aanbood wist hij dat ze een tuintje had. Ze zat er duidelijk warmpjes bij.

Het enige dat hem tegenstond was de tattoo van een of andere fantasiebloem die haar linkerenkel ontsierde. Hij was nog niet uitgelopen genoeg om een foutje te zijn uit haar tienerjaren. Wie weet waar ze haar lichaam nog verminkt had.

Als hij afging van de romannetjes die ze verkocht, was ze een romantisch type met gevoel voor drama. Dat zou het makkelijker maken om haar toevallig tegen het lijf te lopen. Hij vermoedde dat het Senseoapparaat (vraagprijs € 15) was ingeruild voor een koffiemachine met meer standing. Hij had dus nog wat opzoekwerk te doen over koffie.

Hij klikte op ‘kopen’.

Toen hij een week later de kartonnen doos opende en haar adres las op het retourbriefje, voelde hij de zenuwen gieren door zijn lijf. Hij zou na bijna 20 jaar eindelijk zijn dochter nog eens zien.

 

Lid sinds

1 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik ben zelf niet zo tevreden over het einde... Maar ik sta wel versteld van wat je allemaal te weten komt over mensen wanneer je iets van hen koopt op tweedehandssites. Hopelijk zijn jullie lekker 'creeped out'! 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Camom, wat een goed verhaal. Met bewondering gelezen. Het doet me denken aan die keer dat ik Dr. Martens verkocht op Marktplaats en ik een verzoek om een date kreeg ipv een bod.

Ik vind het einde juist heel verrassend. Je zet de lezer mooi op het verkeerde been. Ik zeg, niets meer aan doen. In de tekst vond ik wat kleine puntjes. Ik heb nu eenmaal iets met (of tegen) komma's 😉

Dankzij de bloempotten die ze te koop aanbood wist hij dat ze een tuintje had. --> tussen aanbood en wist hoort nog komma

stijlvolle gerenoveerde parketvloeren. --> zijn het stijlvolle parketvloeren die gerenoveerd zijn, of zijn de parketvloeren stijlvol gerenoveerd. In het eerste geval moet er een komma achter stijlvolle. In het tweede geval moet het zijn: stijlvol gerenoveerde parketvloeren.

dat hem tegenstond was --> ook hier een komma tussen de werkwoorden.

Als hij afging van de romannetjes --> afging op, maar misschien mooier: Als hij naar de romannetjes keek die verkocht. 

20 jaar --> we schrijven doorgaans getallen voluit.

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Camom, 

Goed geschreven! Ik heb er de kriebels van, omdat je goed met de emoties van de lezer speelt. Aan de ene kant zien we hier een griezelige stalker die alles tot in de puntjes voorbereidt en zeer obsessief is met het invullen van het leven van het slachtoffer. Als dan blijkt dat het de vader is, is er toch wel een (ongemakkelijke) steek van medelijden. Je zou maar twintig jaar lang geen contact hebben met je dochter. Maar als je dan weer leest dat hij van plan is om na zijn voorbereidend 'stalkwerk' onaangekondigd op de stoep te gaan staan, dan is vader alsnog echt iemand om van te gruwelen. 

Knap gedaan! 

Groet, 

Nadine

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Camom,

Welkom op dit forum. Erg sterk geschreven met een verassende plottwist. Zitten ook leuke details in die ook veel aan het verhaal toevoegen. Om toch iets te aan te merken; ik denk dat er nog wel iets meer verwijzingen in kunnen in de verhoudingen tussen vader en dochter. Dan krijg je als lezer nog iets meer een 'o ja, natuurlijk' idee bij de laatste zin. Die opmerking over het 'foutje uit haar tienerjaren' is hierin een hele subtiele en sterke verwijzing. Daar zou je er nog wel meer aan kunnen toevoegen bijvoorbeeld dat ze vroeger op school wel gepest werd met haar gewicht (dit is uiteraard maar een voorbeeld).