Lid sinds

1 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#418 Uitgeverij

21 September 2022 - 11:38

 

Bestaat er iets als de ideale uitgever vroeg ik me af. Een uitgever met de juiste idealen, die alleen de verhalen en teksten publiceert die goed zijn voor mens, planeet en de dieren. Ook al kunnen de dieren en de planeet niet lezen. Doorheen het geproduceerde sterrenstof van de tekst kunnen ze notie nemen van het verhaal en haar inhoud. Ze voelen de goede woorden door hun zijn.

Het zou een weerspiegeling kunnen zijn van dit paradijselijke strand met haar gestroomlijnd zand, zo fijn dat je voeten erdoor glijden als een vis door water. In de verte zag ik haar, mijn ideale uitgever. Juist zoals ik haar zou inbeelden. Een onzichtbaar schitterend licht met prachtige contouren waarover je leest in de bijbel of andere spirituele teksten.

Ben ik in de hemel vroeg ik haar? Welkom in mijn uitgeverij, antwoorde ze, met een fluisterende stem,  onhoorbaar, maar je kon er zonder enige moeite naar luisteren. Wat wordt er hier dan uitgegeven vroeg ik haar? Alleen maar goeds en liefde, voelde ik via haar omarmend licht dat door me scheen en van binnenuit terugkaatste. Zou ik iets kunnen publiceren via jou? Haar onbeschrijfelijke geur liet me weten dat dit al gebeurd was, terwijl ik dacht dat het me nooit zou lukken. En als ik iets wil schrijven over verdriet, er is zoveel verdriet, we kunnen dat toch niet aan de kant laten? Verdriet is ook een vorm van liefde, liet ze weten doorheen de tranen van geluk die in mij opwelden en langs mijn wangen op mijn lippen landen.

Ze liet me proeven dat een ideaalbeeld gecreëerd wordt in de geesten van de mensen, een denkbeeld. Maar de werkelijkheid is dat evengoed. Is de werkelijkheid wel de realiteit en zou deze dan geen ideaal kunnen zijn? Het is niet fout om op deze manier te denken, er is alleen maar goed.

 

Gi

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 September 2022 - 13:55

Welkom Lens op dit forum. Er zijn inmiddels al weer twee andere opdrachten waar je kan aan meedoen. Als je laat reageert kan het zijn dat je geen feedback meer krijgt op jouw schrijven. Doe maar weer mee, want dit stukje bewijst dat je het schrijven in de vingers hebt.

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
21 September 2022 - 14:46

Mooie debuut,  Lens. Welkom op het forum. Ik vind het mooi geschreven, maar ik mis een verhaal. Ik kijk uit naar een volgende inzending.

Bestaat er iets als de ideale uitgever vroeg ik me af. --> achter uitgever zou ik een komma plaatsen.

Ben ik in de hemel vroeg ik haar? Welkom in mijn uitgeverij, antwoorde ze, met een fluisterende stem,  onhoorbaar, maar je kon er zonder enige moeite naar luisteren. Wat wordt er hier dan uitgegeven vroeg ik haar? Alleen maar goeds en liefde, voelde ik via haar omarmend licht dat door me scheen en van binnenuit terugkaatste. Zou ik iets kunnen publiceren via jou?

Hier zitten gesproken zinnen tussen. Die horen tussen aanhalingstekens te staan. Als je zinnen dan onder elkaar zet, leest het duidelijker wie wat zegt.
'Ben ik in de hemel vroeg ik haar? Welkom in mijn uitgeverij,' antwoorde ze, met een fluisterende stem,  onhoorbaar, maar je kon er zonder enige moeite naar luisteren.
'Wat wordt er hier dan uitgegeven?' vroeg ik haar. Alleen maar goeds en liefde, voelde ik via haar omarmend licht dat door me scheen en van binnenuit terugkaatste. 'Zou ik iets kunnen publiceren via jou?'