Lid sinds

2 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#419 - Terug van weggeweest

 

De groene loper heeft een vouw gekregen van mijn dwangmatig tikkende voet. Ik trek mijn doublet iets strakker en probeer de juiste mate van borst-vooruit te vinden.
    “Klaar voor jongen?”
    De wachter rechts van de paleisdeuren geeft me een duim omhoog. Zijn pantser geeft een zacht gekraak.
    “Absoluut,“ zeg ik met een knipoog en een glimlach. “Nog nooit zo klaar geweest.“
    Opnieuw trek ik mijn doublet strak en richt ik mijn blik op de paleisdeuren voor me. Die enorme, goudbruine paleisdeuren.
    Je kan nog weggaan Lucius. Niks dat je tegenhoudt behalve jijzelf. Er is altijd nog een morgen, of een dag daarna, of een jaar daarna. Of nooit, nooit is ook een optie.
    Maak het een optie. Alsjeblieft.

    Met gebonk en getril schuiven de paleisdeuren uit elkaar. Mijn voet stopt met trillen. Langzaam trekt een licht van zilver en goud naar buiten.
    “Jongen?“ Ik probeer iets zeggen, maar ik kan de brok in mijn keel niet doorslikken. Een steeds scheller wordende pieptoon laat de rest van de wereld vervallen.
    Door de deuren heen strekt de loper zich verder uit, met aan het eind een ivoren troon. Bovenop zit een in wit geklede vrouw, handen in elkaar gevouwen. Haar blonde haren en lichtblauwe ogen kleuren na tien jaar nog exact hetzelfde. Heel even lijkt ze me niet te herkennen, maar al snel verdwijnt de kleur uit haar gezicht.

    Ik voel hetzelfde in mijn eigen gezicht ontstaan, wanneer het me raakt dat ‘nooit’ geen optie meer is.

 

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eens met Taco; prachtig geschreven maar ik mis de link met de opdracht. Wat zien wij niet? Ik voel in de laatste zin wel iets van spijt, maar kan het niet plaatsen.

gr Yvette 

Lid sinds

2 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Hey Taco en Yvette, bedankt voor de complimenten!

Idee van de scene was dat er iets in het verleden van Lucius en de koningin is gebeurd waar hij zich voor schaamt, waardoor 'schaamte' als centrale emotie naar voren had moeten komen. Lijkt erop dat dat niet helemaal is gelukt, maar dat is niet erg, kan ik weer van leren ;)

Waar dachten jullie qua emoties aan toen jullie het stuk lazen?