Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht 410 Onbedoeld

Onbedoeld

Onder leiding van Jeroen start Inge die maandagochtend haar schildervakantie. Juf Ina ontfermt zich over haar dochtertje Rose.
Bij de lunch vraagt Jeroen of zij er bezwaar tegen heeft dat hij tegenover haar komt zit zitten. ‘Nee, waarom?’

Inge pakt spullen om ’s middags met Rose naar het zwembad te gaan. Jeroen staat al naast haar auto.
‘Gaan jullie naar het dorp?’
‘Eigenlijk naar het zwembad. Als je naar het dorp wilt, kan je wel meerijden?’
‘Nou graag.'

In het dorp biedt hij haar en Rose wat te drinken aan. Haar dochter ontdekt een speelplaatsje en de zwemtas blijft dicht.

Die week  gaat  Jeroen een keer mee naar het zwembad  Aan het eind van de dag drinken ze  samen een biertje aan de bar en soms een wijntje bij  haar tent. Op een middag loopt hij achter haar aan de smalle tent in. Contact is niet te vermijden en Jeroen neemt haar hoofd in zijn handen. Inge laat hem even begaan en maakt zich los.

De laatste avond nadert. Jeroen loopt  met Inge mee om nog een glas wijn te drinken. Terwijl ze elkaar diep in de ogen kijken, zwaait  het tentzeil  open.             

‘Zo had ik mij deze vakantie niet voorgesteld.’ Juf Ina kijkt Jeroen furieus aan. ‘Je ziet maar hoe je morgen thuiskomt.’                                                                                    

 Weg is ze.                                                                                                           

‘Wat is dat nu weer?’ vraagt Inge. Een ongemakkelijke stilte.                                                    

Jeroen kijkt naar de punt van zijn schoenen. ‘We hebben wat met elkaar gehad maar het stelde niet veel meer voor.’                      

Inge zwijgt. 

Inge had die  ochtend  juf Ina bedankt voor  haar goede zorgen deze week. Ze begrijpt nu haar koele reactie.

 

 

(Even een technische vraag, bij de tekstopmaak krijg ik steeds te veel witregels en ook inspringen is lastig. Heeft iemand een tip?)

 

 

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Leeuwin, Ik vind het idee goed gevonden, maar het verhaal kabbelt en je neemt me niet echt mee. Veel tell, weinig show. Dat is jammer, je zou meer met het idee kunnen doen. 

Met alleen een [enter] krijg je een witregel. Met [shift] + [enter] kom je op de volgende regel.
Kijk ook even naar de extra spaties die her en der in de regels staan. Je hebt volgens mij ook heel veel spaties gebruikt om de zin op een volgende regel te krijgen. Ik weet niet of je jouw tekst hier op de site typt, maar wellicht is het handiger om je tekst in Word te maken en dan te kopiëren naar hier.

'Nou graag, 'en hij opent het portier. In het dorp biedt hij haar en Rose wat te drinken aan. Haar dochter ontdekt een speelplaatsje en de zwemtas blijft dicht.  -->  "en hij opent het portier" mag volgens mij wel weg. Dat hij in de auto stapt lijkt wel duidelijk. Te veel tell. 
De zin erna zou ik na een witregel zetten, omdat het een nieuwe alinea is en een kleine sprong in de tijd.

Inge had die  ochtend  juf Ina bedankt voor  haar goede zorgen voor Rose deze week.   --> "voor Rose" hoeft er niet per se achter. In het begin vertel je al dat juf Ina zich over Rose heeft ontfermt.

‘Ik ben met haar meegereden.’   ---> Deze zin zou ik veranderen. Jeroen is ook al met Inge meegereden. Ik zou hier iets anders verzinnen. 

Inge zwijgt..  --> punt te veel? Als je echter een beletselteken bedoelde, moeten er 3 puntjes staan.
 

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

`Bedankt Fief, Annetteke en Meri voor jullie reacties. Ik heb wat veranderingen aangebracht.

@ Fief, ook bedankt voor je 'technische support'.

Lid sinds

3 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Beter zo! Er ontbreken nog wat punten en er staan veel dubbele spaties. Tip: kopiëren naar Word en leestekens zichtbaar maken, filter je de dubbele spaties er zo uit. 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Sorry Leeuwin, maar je verhaal is er voor mij niet veel beter op geworden. Het springt nu van de hak op de tak en er zit weinig samenhang in. Zoals ik het concept zie, is dat Inge op een schildervakantie is en iets krijgt met de leraar. Ze worden betrapt door een ander liefje van de leraar. Dochter Rosa en juf Ina stropen het verhaal.

Smeuïger zou het zijn als je bijvoorbeeld van Jeroen een doortrapte Don Juan zou maken die Inge het gevoel geeft dat zij de ware is. De "blunder" in het verhaal is dan dat Inge daar intrapt. De waarheid komt aan het licht als ze door een andere deelneemster worden betrapt. Jeroen geeft zogenaamd schilderles om vrouwen te kunnen versieren.