Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#410 Blind vertrouwen

Morgen vertrekt mijn zoon met vrouw en kinderen voor een camperreis door Europa. We gaan ze uitzwaaien, na de gehuurde camper natuurlijk te hebben bewonderd. Wat zal het moeilijk zijn om mijn mond te houden. Ongevraagde raad…
‘Let je op de hoogte van de viaducten?’ Ik zal het niet zeggen.
‘Heb je een reservesleutel van de gastank bij je?’ My lips are sealed.
‘Vergeet niet de wielstoppers eronder te doen, vooral bij water.’

Ik denk terug aan onze campertochten met de kinderen, toen wij zo oud waren als onze zoon nu. Een camper is luxe, maar ergens parkeren is lastig, tot je ontdekt dat je hem op een plek voor vrachtwagens kunt zetten. In Kopenhagen stonden wij zo, netjes betaald, middenin het centrum. Het mocht misschien niet, maar soms moet je je een beetje dom houden. Dat werkt echter niet altijd.

Wel eens in Stockholm geweest? 
We wilden naar de Gamla Stan en het Vasamuseum bezoeken. Met navigatie kom je overal, toch? We reden in de stad een bergtunnel in. Het navigatiescherm bevroor. Niks aan de hand, we konden toch maar één kant op. Niet dus: In die berg waren onderaardse verkeerspleinen en diverse afritten.
‘Laten we de eerste maar nemen,’ kozen we op de tast.
Weer in het daglicht: ‘Waar zijn we?’
Opnieuw en opnieuw werden we naar de berg geleid.
Na vijf pogingen gaven we het op.
Niks van de stad gezien.
Zelfs geen parkeerplaats.
De volgende keer nemen we een taxi.

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Maria, mooie herinnering. Grappig dat je je kinderen hun eigen les wil laten leren door ze je eigen blunders te onthouden. Toch zou het voor het verhaal leuker zijn geweest als je die blunders beschrijft. Het verkeerd rijden in een doolhof van tunnels leest minder als een blunder dan dat je bijvoorbeeld de hoogte van je camper niet in de gaten houdt en daardoor vast komt te zitten. 

‘Laten we de eerste maar nemen,’ kozen we op de tast.  ---> kozen we op de gok, lijkt me. Als je in het pikkedonker staat, doe je iets op de tast. Hier gok je welke kant je opgaat.

Niet dus: In die berg  ---> "In" mag met kleine letter als je een dubbele punt gebruikt. Je zou van de dubbele punt ook gewoon een punt kunnen maken. 

De laatste zin klopt qua tijd volgens mij niet. Of er moet nog een volgende keer komen. Je zou ook kunnen schrijven: De keer erop namen we een taxi.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Oh, wat ontzettend grappig!
Lekker anekdotisch verteld.

Wel heb je naar mijn gevoel twee verhalen opgezet.
Het eerste deel (gezin vertrekt met camper) mist een slot.
Het tweede verhaal begint bij 'Weleens in Stockholm geweest?' en is wel helemaal rond.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Maria,  Ik maak uit dit verhaal op dat het vertrek van je zoon je doet denken aan de campertochten toen jou kinderen klein waren. Verder is voor mij niet zoveel samenhang tussen de twee verhalen. 

Overigens wel een leuk verhaal.