Lid sinds

2 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Koeien of woningen

 

Een kudde melkkoeien moet vertrekken uit Groningen.

Het gaat namelijk om de bouw van nieuwe woningen.

De koeien zijn bang en de grond begin te trillen.

De boeren worden boos en beginnen te rellen

De tweekamer discussieert en verwarring alom

Maar het gaat hun alleen om de afkoopsom.

 

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ik vind 'm lastig. De viervoetige jambes zijn een beetje dartelende hoefjes geworden. Trillen en rellen is een wat bijzonder rijmpaar. Het lijkt me meer te passen bij de protestsongopdracht. De laatste zin begrijp ik niet zo goed, gaat het over de boeren of de twee(de)kamer?

Maar iedereen die zich waagt aan een dichtopdracht verdient lof.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zat mij ook al af te vragen of dit nu een mengeling was tussen opdracht 407 en 409. Ik zou er buiten deze context geen Trijntje Fop in hebben herkend. Er staat ook geen opdrachtnummer voor en de titel wijkt af, dus misschien was het ook niet de bedoeling.

Over de techniek kan ik zeggen dat het niet metrisch is, het gaat hier, als ik het goed bekijk, om een toppenvers met vijf heffingen per regel.
Trillen/rellen rijmt niet (acconsonantie).

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Daniël, welkom op het forum. Je eerste bijdrage, hoewel je al even lid bent. Laat je niet afschrikken door de commentaren. Doe er je voordeel mee en leer ervan.

Mocht het je bedoeling zijn geweest om met opdracht #409 mee te doen, kees dan eerst even de omschrijving van de opdracht. Bij mijn inzending (Op een bok) legt de dichtcoach het nog eens extra uit. 

Lid sinds

3 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha Daniel, zal mijn bijdrage zo insturen, geloof me, dit is zo moeilijk! Ik heb idd ook veel gehad aan de feedback op Fief haar "op een bok." Of 't voldoende is doorgedrongen zal blijken. Succes met de volgende opdracht!