Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 406 - Othello

 

Me too.

Zonder een opleiding aan de toneelschool  te kunnen volgen droomde Corrie van een carrière als actrice. Na enkele jaren als verkoopster werkzaam te zijn geweest zette ze de grote stap om te reageren op een advertentie waarin een job als toneel assistente aangeboden werd.

Opgewekt verrichtte ze haar taken zoals souffleren, accessoires  aanreiken, costumen klaarleggen, een strijkje doen en de immer rommelige loges van de artiesten opruimen en schoonmaken. Haar inspanningen werden beloond. Geleidelijk aan kreeg ze af en toe een bijrolletje. Mocht ze mee op de bühne. Het ging de goede kant op.

Bij de opvoering van ‘Othello, de zwarte koning, ging het mis. 

De taak die de naakte zwartgeverfde koning opdroeg om hem onder de douche volledig schoon te schrobben, gaf haar een te groot gevoel van walging.

Ze weigerde aan zijn wensen te voldoen en werd op staande voet ontslagen.

 

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Lekker kort en krachtig. Het lijkt meer op een verhaal opzet, met aanknopingspunten om het uit te werken tot een langer verhaal.

Costumen moet, lijkt me, kostuums zijn.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Marijcke, het idee is goed, maar de uitwerking laat wat te wensen over. Over de toneelassistente en de kostuums kan ik mij niet druk maken. De rol van Othello wordt meestal toevertrouwd aan kleurlingen, want elke dag iemand zwart kleuren en nadien weer schoonschrobben lijkt me geen evidente keuze. Als je de veelvuldige Me too verhalen leest in de kranten  denk ik dat je nog meer realistischere situaties voor Corrie kan bedenken. 

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Gi,  dank je wel voor je reactie. Dit verhaal is autobiografisch en de ongenoemde acteur is een bekend Vlaams acteur en regisseur geweest. Hij was een blanke man geboren in de Vlaamse Kempen en het zwart verven en schoonschrobben moest 3 weken  lang gebeuren. In de week-ends waren er 4 voorstellingen. En ja, de onwillige assistente was ik. Maar niet verder vertellen, hè?! Het is niet Senne Rouffaer Zeppos, maar daar zit men wel in de buurt!

Nog een fijne zondag toegewenst. :))

En ja, ik heb uit die periode inderdaad pittiger zaken meegemaakt en gezien. Mij moet je niets meer vertellen...Me too is niet van vandaag aan de orde. Het heerst in alle regionen. Het fenomeen heeft mijn leven sterk beïnvloed. Die acteur was niet de enige...jammer genoeg.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als antwoord op door Hadeke

Hallo Hadeke, het verhaal is autobiografisch (niet verder vertellen, hoor!) en er is nog wel het een en ander om verder over te schrijven...

Bij de cursus ultra korte verhalen schrijven, leerde ik kort en krachtig schrijven, het komt er dus lekker uit. Ik had eerst costumes geschreven, maar de computer veranderde dit in 'costumen'. Kostuums is natuurlijk het juiste.

Nog een fijne zondag toegewenst.

 

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha, Marijcke, het was dus die 'struise' kerel. Zijn weduwe kom ik al eens tegen in mijn dorp met haar nieuwe liefde, de bekende gewezen Tv journalist W.Z. Ik zou nooit verwacht hebben dat dit autobiografisch was. 

Lid sinds

2 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het begon met een droom, startte opgewekt, maar werd geleidelijk werk en eindigde in een deceptie. Ik kan het volgen, maar wat men al zei: je gaat er wel snel doorheen. Het zou een boek kunnen zijn.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Sakura,

Dank je wel voor je fijne reactie. Ieder mensenleven is een roman. Mijn roman kent vele hoofdstukken.

Eén hoofdstuk is uitgegeven. Het is uitgegeven door Ambilicious Breda Kalmthout met als titel 'De oude man'. Ik schrijf liever dan de heisa rond een uitgifte nog eens te moeten door maken. Ook denk ik dat ik me beter aan de korte verhalen kan houden. Ik heb in mijn laptop drie halve boeken over mijn wispelturig lot geschreven, maar ik mis de zelfdiscipline om alles in de juiste vorm te brengen. Een beetje chaotisch van aard:)) Een tweede Hoofdstuk is uitgegeven onder de titel: 'Dode in de kruiwagen'. Misschien ga ik aan een derde Hoofdstuk beginnen. Ik moet de moed vinden. Het manuscript zit in de laptop maar ik moet het nog op punt stellen. Ik vind o.a. het vierde hoofdstuk niet meer in mijn documenten. Schandalig.

Nog een fijne avond toegewenst en een fijne nachtrust.

P.S. Het was inderdaad een struise kerel. En monumenten mag je bovendien niet tegen spreken. Hoe klein is de wereld.))